فعالیت واحدهای تجاری در بافت مسکونی امنیت روانی مردم را مخدوش می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت واحدهای تجاری در میان بافت‌های مسکونی امنیت روانی مردم را دچار مشکل کرده است، گفت: باید گام‌های مثبتی برای ساماندهی مشاغل در راستای رفاه مردم برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین صبح امروز (پنجشنبه) در کارگروه مشترک و تخصصی ساماندهی مشاغل و میادین شهرداری‌های کشور اظهار کرد: باتوجه به وضعیت اقلیمی در کشور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهر نشینی با رونق تدریجی انجام می شد، اما پس از پیروزی انقلاب سرعت شهرنشینی شتاب گرفت.

وی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب جمعیت شهرنشین کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بود، اما امروزه این جمعیت تا ۹۰ درصد هم رسیده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرنشین هستند، تصریح کرد: تجمع جمعیت، مدیریت و قوانین ویژه خود را می‌طلبد که متأسفانه امروزه از داشتن این قوانین بی‌بهره هستیم.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع ساماندهی مشاغل گفت: در حال حاضر آنچه برآورد می‌شود این است که هنوز آمادگی جدی برای ساماندهی مشاغل وجود ندارد در حالیکه برخی صنوف برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی گشتی در سطح شهر مشاهده می‌کنیم که ۹۰درصد ایستگاه های اتوبوس به محل پارک خودروهای شخصی تبدیل شده است، گفت: برای ساماندهی حمل و نقل عمومی حتی از محل پارک اتوبوس هم بی‌بهره شده‌ایم و هنوز باور نداریم که جمعیت شهرنشین ابزارهای لازم را نیاز دارد.

وی تأکید کرد: امروزه میلیاردها تومان هزینه روان‌سازی ترافیک می‌شود چرا که گاهی فعالیت یک بستنی فروشی بر سر یک پیچ معابر شهر، ترافیک فزاینده‌ای ایجاد کرده است لذا باید در حد توان تدبیر کرده و البته قوانین نیز باید بازنگری شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه قوانین شهرداری‌ها باید به روز شود، ادامه داد: قوانین مثل پیچ و مهره باید محکم باشد تا بتوان برای رفع مشکلات مردم اقدام کرد.

معین با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت واحدهای تجاری در میان بافت‌های مسکونی امنیت روانی مردم را دچار مشکل کرده است، افزود: باید گام‌های مثبتی برای ساماندهی مشاغل در راستای رفاه مردم برداشته شود.

وی افزود: امنیت و آرامش روانی مردم به ساماندهی مشاغل بستگی دارد؛ آنچنان که امروزه استقبال از هایپرمارکت‌ها نشان می‌دهد مردم تمایل دارند از این فروشگاه‌ها مایحتاج خود را تهیه کنند چرا که در این فروشگاه‌ها علاوه بر ارائه فاکتور کالاها با قیمت‌های مناسب عرضه و رضایت مردم جلب شده است.

کد خبر 356970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.