راه حل مشکل آب زاینده رود، دادگاه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تحقیق و تفحص امری اساسی در رفع مشکلات است، مجلس شورای اسلامی باید تحقیق و تفحص را از خود شروع کند و نسبت به شفاف سازی بودجه ها گام بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن کامران دستجردی صبح روز پنج شنبه _۳ آبان ماهدر جمع اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت آب زاینده رود، اظهار کرد: وزیر نیرو باید در دادگاه به عنوان مدعی العموم حاضر شود که هزار و ۵۹۹ میلیون متر مکعب حق آبه را به اذن چه کسی برده است و چرا مصوبات اجرایی نمی شود؟ علاوه بر آن شورای عالی آب نباید اجازه بارگزاری و تخصیص های جدید را بر آب زاینده رود بدهد، به نظر می رسد که راه حل مشکل آب زاینده رود دادگاه است.

وی افزود: با سوال از وزیر نیرو در خصوص مساله آب و طولانی شدن روند رای گیری، با شمارش آرا اعلام کردند مجلس از پاسخ وزیر قانع شد، اما با اعتراض و شمارش مجدد آرا، معلوم شد مجلس رای به عدم قانع شدن از پاسخ وزیر داده بود و وزیر کارت زرد گرفت.

کامران با بیان این که باید علت برخورد نکردن وزارت اطلاعات را با وزیر نیرو در خصوص رعایت نکردن حق‌آبه ها جویا شد، اظهار کرد: وزیر نیرو قول داده است که از آبان ماه آب زاینده رود جاری شود و با توجه به اینکه تکمیل سد کوهرنگ و طرح بهشت آباد، دو کار باقی مانده در حوزه آب است، باید مطالبه عمومی شکل بگیرد که طرح بهشت آباد نیز با همین مطالبات فعلی اجراشود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سد کوهرنگ نیاز به منابع دارد، به گفته پیمانکار سد کوهرنگ، اگر منابع کافی باشد این پروژه ظرف دو سال آینده اجرا می‌شود.

شفاف سازی بودجه تلفیق

کامران با بیان این که بودجه تلفیق به دلیل اینکه فساد زیادی در آن رخ می دهد، باید شفاف سازی شود، گفت: ابزار نظارتی همیشه مورد سوال من بوده است و یکی از مسائلی که در راستای مسائل اقتصادی کشور با آن مقابله کردم، حقوق مادام‌العمر مدیران و حقوق‌های نجومی است که باید حداکثر ۱۰ برابر حقوق کارگر باشد تا نجومی بگیران رشد نکنند.

وی با اشاره به اینکه خرج سفر، رفت و آمد، خورد و خوراک برخی از نمایندگان مجلس در سفرهای خارجی از جیب مردم پرداخت می شود، تصریح کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی، باید هر مدیری که از سفر خارجی باز می گردد، چمدانش بازرسی شود تا حتی اگر یک عطر خارجی آورده است، آن را آتش بزنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با اینکه همه می دانیم تبعیض بد است، اما باز هم در زمان گرانی غذای مجلس هم سطح با غذای مردم نیست و بارها گفته ام که حاکمان و مسئولان باید مانند زمان جنگ باشند.

تحقیق و تفحص باید از مجلس آغاز شود

کامران با اشاره به استقبال رهبر معظم انقلاب از تحقیق و تفحص گفت: اصحاب رسانه باید مطالبه کنند که چرا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر به انجام تحقیق و تفحص از خود نیستند؟ این یک کار مهم و اساسی است که مجلس باید از خود شروع کند؛ علاوه بر آن باید مشخص شود که بودجه‌های مجلس شورای اسلامی به چه صورت هزینه می‌شود و در نتیجه نباید از شفاف سازی و روشن شدن تکلیف پول‌های مجلس ترسی داشته باشیم.

کد خبر 356967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.