افزایش کشتار غیر مجاز با تعطیلی کشتارگاه خوانسار

خوانسار- مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: بر اساس آماری که از کشتارگاه دام‌داران گرفته شده میزان دام ذبح شده شهرستان خوانسار در شهریورماه کاهش داشته که این موضوع نشان دهنده این است که تعدادی از قصابان به دلیل بعد مسافت احتمالاً به صورت غیر مجاز اقدام به کشتار دام کرده‌اند.

بهاءالله خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار اظهار کرد: در شهرستان خوانسار ۸۵ هزار رأس دام سبک، سه هزار رأس دام سنگین، سه استخر پرورش ماهی و ۸۰ واحد پرورش طیور وجود دارد.

وی گفت: با توجه به این‌که  ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد به همین دلیل پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان و هاری حیوانات وحشی بر عهده شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان است.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار خاطرنشان کرد: با تعطیلی کشتارگاه دام این شهرستان در اردیبهشت‌ماه سال جاری به دلیل قرار داشتن در سطح شهر همچنین با توجه به بعد مسافتی که برای قصابان وجود دارد، آنان تمایلی برای رفتن به کشتارگاه گلپایگان ندارند به همین خاطر ذبح دام را در کشتارگاه داران ترجیح می‌دهند.

وی افزود: بر اساس آماری که از کشتارگاه دام داران گرفته شده میزان دام ذبح شده از شهرستان خوانسار در کشتارگاه دام داران در تیرماه ۳۵۰ رأس دام، مردادماه ۲۸۰ رأس دام و در شهریورماه این میزان کاهش داشته است که این موضوع نشان دهنده این است که تعدادی از قصابان به دلیل بعد مسافت احتمالاً به صورت غیرمجاز اقدام به کشتار دام کرده‌اند.

خسروی گفت: با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت دو قصابی به دلیل جعل برچسب به مقامات قضایی  و دو قصابی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

حمله شغال به کشاورز تیدجانی

وی با اشاره به حمله یک قلاده شغال به کشاورزی در روستای تیدجان خوانسار ادامه داد: کشاورز ۶۰ ساله‌ای در روستای تیدجان در زمین کشاورزی خود مشغول کار بود که با حمله یک قلاده شغال از ناحیه دست مصدوم شد.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار افزود: با حمله این حیوان وحشی کشاورز توانست با بیل این حیوان را از پای درآورد.

وی تصریح کرد: نتیجه آزمایش این حیوان وحشی نشانگر ابتلا به بیماری هاری است، لاشه این شغال مبتلا به هاری برای جلوگیری از سرایت بیماری، سوزانده و دفن شد.

خسروی اظهار کرد: وضعیت جسمانی کشاورز خوب بوده و برای مراحل درمانی اقدامات لازم انجام شده است.

کد خبر 356942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.