آیا مشکل کم آبی یک دفعه ایجاد شد؟/ مردم بدون هیچ تقصیری بزرگترین تاوان را پس می دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با طرح این پرسش که آیا مشکل کم آبی یک دفعه ایجاد شد، بیان کرد: ما بر نداشته‌ها و ناتوانی‌های خودمان نام بحران می گذاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد علی شجاعی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان که با موضوع تشریح طرح های هفت گانه احیای حوضه آبریز زاینده‌رود در تالار شهروند برگزار شد، اظهار کرد: فناوری و تکنولوژی امروزه به گونه ای است که منِ مدیر باید بدانم ده یا ۲۰ سال آینده چه اتفاقی می افتد، وقتی کارها را به شکل روزمره انجام می دهیم نتیجه آن وضعیتی می شود که حداقل ۱۵ شهرستان را درگیر کرده و مردم بدون هیچ گونه تقصیر بزرگترین تاوان را پس می دهند.

وی افزود: بیش از دو قرن است دنیا به این نتیجه رسیده که برای اداره امور یک جامعه باید برنامه اجرایی بر اساس پتانسیل‌های آن جامعه وجود داشته باشد که با اقدام براساس آن، کشور یا استان مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اگر بپذیزیم بی آبی در استان اصفهان حدود دو دهه است که نمود پیدا کرده دیگر اسمش را بحران نمی گذاریم. نقاطی در دنیا وجود دارد که از ابتدا همین میزان آبی که در حال حاضر در دسترس ما هست را نداشته اند اما مشکل معیشت و کم آبی در آن کشورها بوجود نیامده و دچار تنگ دستی نشده اند.

شجاعی بابیان اینکه اگر مشکل کم آبی را در زمان خود آرام آرام مهار می کردیم تبدیل به چنین معضلی نمی شد، افزود: نداشتن برنامه باعث شده موضوعی را که وظیفه داشتیم پیش‌بینی و از بروز آن جلوگیری کنیم به معضل زندگی بسیاری از افرادی که تحت مدیریت ما مسئولان زندگی می کنند، تبدیل می شود.

مردم حق دارند از ما گله داشته باشند

وی با بیان اینکه مردم حق دارند از ما گله داشته باشند، گفت: من در جایگاه خودم و دیگر مسئولان نیز باید جوابگوی مطالبات مردم باشیم و اینکه آیا در درجه اول برای حل مشکل کم آبی برنامه‌ریزی انجام شده یا نه و اگر برنامه ای بوده چرا اجرایی نشده باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه نداشتن برنامه معضل بسیاری از بخش‌های کشور و این استان است، گفت: باید مردم آنچه را که حقشان است از زبان ما مسئولان بشنوند اما از نظر فرهنگی نیز به گونه ای رفتار شده که مردم حس می کنند یک موضوع با آمدن یا رفتن فردی حتماً انجام می شود.

شجاعی با بیان اینکه هیچ مشکل یا عارضه ای به یکباره بوجود نیامده و اتفاق نمی افتد، خاطرنشان کرد: امروزه هرجای دنیا آبادانی باشد به دلیل داشتن برنامه و چشم انداز چندساله است، بروز مشکلات  ناگهانی نیست بلکه از بی برنامگی یا اجرا نشدن برنامه ‌های تعیین شده است.

جامعه بالغ باید بدون توجه به تحریم‌ها به دنبال استقلال در اقتصاد باشد

وی گفت: گاهی فکر کرده‌ایم برنامه برای زمان فشار و بحران است زمانیکه تحریم‌ها به وجود می آید به حمایت از تولید داخلی، پیدا کردن شرکت‌های دانش بنیان و غیره فکر می کنیم اما اگر انگیزه این کارها تحریم باشد با رفع آن انگیزه هم از دست می رود و به شرایط قبل باز می گردیم.

شجاعی افزود: جامعه بالغ باید بدون توجه به تحریم‌ها به دنبال استقلال در اقتصاد، تولید و منابع انسانی باشد، اگر انگیزه تحریم باشد با از بین رفتن آن دوباره جوان و کارگر ایرانی موضوع حاشیه می شود.

وی اضافه کرد: کشورهایی وجود دارد که به هیچ وجه مشکل کم آبی ندارند اما یک متر از فضای سبز در آنجا بدون روش آبیاری قطره ای، آب‌دهی نمی شود که این موضوع نشان دهنده سیطره برنامه محوری است.

آیا صرفا ابراز همدردی با کشاورزان کافی است/ گفتاردرمانی تا کی؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: زمانی که بیماری به پزشک مراجعه می کند و از او کمک می خواهد، پزشک متخصص باید برای او راه چاره و درمان بیندیشد، نمی تواند بگوید درد تشخیص دادخ شد اما فقط با تو همدردی می کنم، در خصوص بحران آب نیز مسئولان باید نسخه ای بدهند که قبلاً پیچیده شده و بگویند چقدر اجرایی شده و اگر اجرا شده بگویند پس این مشکلات از کجا آمده است که کشاورز و فرزند ما امروزه بیکار و سفره او بی نان است.

وی گفت: عادت کرده ایم که اگر پزشک مسلطی نباشیم با بیمار دادو فریاد کنیم و بگوییم با تو همدرد هستیم. کشاورز ما پیر است و توانی برای او نمانده آیا ابراز همدردی با اوکافی است، آیا وظیفه ما این است او را به سمتی ببریم که آسایش و آرامش داشته باشد یا اینکه با او فقط همدردی کنیم، ما وظیفه اجرایی داریم، گفتاردرمانی تا کی؟ اینکه فقط به کشاورزان و مردم بگوییم شما حق دارید آیا کافی است.

کد خبر 356894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.