۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
همرکابی در گام چهارم

منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان صبح امروز - چهارشنبه- با اجرای طرح "هر هفته هم‌رکابی" میزبان مدیران و مسئولان شهرداری، اعضای شورای شهر و اهالی منطقه ۱۳ اصفهان بود.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، در چهارمین هفته از طرح هر هفته همرکابی، مدیران شهری، کارکنان شهرداری در منطقه ۱۳ گرد هم آمدند تا هم رکاب شدند تا بار دیگر نشان دهند مدیران نیز در کنار شهروندان هوای اصفهان را دارند.

دوچرخه‌سواران از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز از کنارگذر بزرگراه شهید میثمی و مقابل شهرداری منطقه ۱۳، رکابزنی خود را آغاز و مسیر خیابان‌های ساعد و علویه همایونی را طی کردند؛ در جریان طرح هر هفته همرکابی این هفته، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در بوستان‌های نگارستان، نسترن و هما که هر روز صبح میزان شهروندان است با حضور مدیران شهری به لوازم جدید ورزشی تجهیز شد.

تجهیز ایستگاه‌های ورزشی منطقه ۱۳

محمد شرفا، مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در حاشیه این مراسم به ایمنا گفت: طرح "هر هفته همرکابی" که در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری به اجرا درآمده تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و به دنبال آن کاهش ترافیک شهر و آلودگی هوا دارد.

وی با اشاره به میزبانی منطقه ۱۳ از طرح "هر هفته همرکابی" افزود: اهالی منطقه ۱۳ در بحث ورزش بسیار فعال هستند، به طوری که اکنون نزدیک به ۱۵ ایستگاه ورزش صبحگاهی داریم که هر روز ورزش در آن برقرار است، در همین راستا با هدف افزایش کیفیت و ایجاد شور شوق بیشتر در این برنامه حدود ۸۰ میلیون تومان جهت خرید تجهیزات ورزشی در این ایستگاه‌ها هزینه شده است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: با اجراهای برنامه‌های متنوع فرهنگی بتوانیم اصفهان را مانند گذشته به عنوان شهر دوچرخه‌ها در کشور معرفی کنیم.

نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان پیرامون برگزاری طرح "هر هفته هم رکابی" گفت: لذت استفاده از دوچرخه سبب می‌شود تا دوچرخه‌سواری به یک برنامه دائمی در زندگی شهروندان تبدیل شده و دوچرخه به عنوان کالای پاک در سبد حمل و نقل خانواده‌ها قرار گیرد؛ "طرح همرکابی" در راستای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری در بین کارکنان شهرداری و نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود و به شهروندان اعلام می‌کند دوچرخه مختص به قشر خاصی نیست و همه باید از آن استفاد کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: این طرح تنها مختص هفته تربیت بدنی نیست و بر اساس برنامه‌ریزی منسجم انجام شده در پویش مردمی ترافیک و همکاری با ارگان‌های مختلف قرار است هر هفته با همکاران ادارات، شرکت‌ها و نهادها برگزار شود.

همه باید هوای اصفهان را داشته باشیم

پورمحمد شریعتی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح هر هفته همرکابی می‌تواند گام موثری در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری باشد، گفت: بیشترین درصد آلودگی هوای شهر اصفهان مربوط به تردد خودروها است، بنابراین این‌گونه طرح‌ها می‌تواند در جهت ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا همه باید هوای اصفهان را داشته باشیم، گفتهمه ما موظف هستیم در جهت تحقق این شعار قدم برداریم، بنابراین با شرکت در برنامه‌هایی مانند هر هفته همرکابی، طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو می‌توان شهروندان را به استفاده از دوچرخه و استفاده از حمل و نقل پاک و عمومی تشویق کرد.

کد خبر 356877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.