کارت سوخت راه‌حل مناسبی برای کنترل قاچاق بنزین نیست

یکی از جایگاه‌داران سوخت در اصفهان با بیان اینکه برای صرفه‌جویی و  مصرف صحیح سوخت باید از روش فرهنگ‌سازی بهره برد، گفت: نمی توان از کارت سوخت به عنوان ابزاری برای کنترل قاچاق بنزین استفاده کرد.

محمدعلی رشادی در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: میزان فروش بنزین در جایگاه‌های سوخت مشخص است و می توان از این طریق به مقدار مصرف و خرید بنزین توسط مردم پی برد بنابراین باید ریشه قاچاق را در مواردی دیگر جستجو کرد و درصدد یافتن راه‌حل‌هایی دیگر بود.

وی با غیرمنطقی خواندن ورود مجدد کارت‌های سوخت، افزود: درهرشرایطی مصرف صحیح انرژی ضرورت دارد اما چنین محدودیتی برای مصرف صحیح، معقول نیست چراکه این محدودیت علاوه بر تأثیر بر گرانی حمل‌ونقل منجر به محدود شدن ساعات حمل‌ونقل و ایجاد مشکل برای شهروندان می‌شود.

رشادی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود که تعدادی از افراد با وسایل نقلیه همچون موتور یا وانت مشغول جابجایی بنزین هستند در این حالت سوال اینجاست که به‌طور روزانه امکان جابجایی چند لیتر بنزین از داخل شهرها به خارج از مرز با این وسایل نقلیه وجود دارد.

وی بیان کرد: در کشوری که منابع انرژی فراوانی وجود دارد نباید مردم برای چنین مسائلی در تنگنا قرار بگیرند.

رشادی با بیان اینکه به کارگیری مجدد کارت ‌های سوخت باعث شکل‌گیری شغل‌های کاذب مانند خریدوفروش این کارت‌ها می شود، افزود: در حال حاضر نیز با وجود اینکه هنوز کارت‌های سوخت فعال نشده‌اند شاهد چنین خریدوفروش‌هایی برای کارت‌های بدون استفاده و بی ارزش هستیم.

کد خبر 356865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.