طاهری: ثبت ویژگی های ملموس و ناملموس ایجاد برندینگ می کند

معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث استان اصفهان گفت: در بسیاری از زمینه‌ها برای ثبت جهانی میراث ملموس و ناملموس که حق کشور است کوتاهی شده است و نیازمند پیگیری جدی است، اما فعالیت‌هایی مانند ثبت نام خلیج فارس و گز اصفهان نشان از اهمیت این میراث برای مسئولان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته خبری مبنی بر ثبت جهانی گز اصفهان در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) که یکی از سازمان‌های زیر نظر سازمان ملل به شمار می‌رود مخابره شد. ناصر طاهری در گفتگو با خبرنگار ایمنا این اتفاق را بسیار خوشحال کننده دانست و عنوان کرد: ثبت ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از ارزش های یک جامعه باعث می‌شود تا امکان کپی برداری و سو استفاده از آن وجود نداشته باشد. 

معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: ثبت ویژگی‌های ملموس و ناملموس یک شهر باعث خاص بودن آن و ایجاد برندینگ است. ویژگی های منحصر به فرد جذب گردشگر نیز خواهد کرد همچنین اجازه دزدیدن معنوی به کشورهای دیگر را نخواهد داد. 

وی با بیان این نکته که بسیاری از کشورها دنبال ثبت جهانی میراث و صنایع دستی خود هستند، تاکید کرد: برای مثال کشورهای عربی دنبال ثبت جهانی بادگیر به نام خودشان هستند در صورتی که بادگیر کاملا ایرانی و یکی از مهمترین ویژگی های سبک معماری ایران است.

طاهری در پایان با ابراز خرسندی از ثبت جهانی گز اصفهان در سازمان مالکیت معنوی فکری، گفت: در بسیاری از زمینه‌ها برای ثبت جهانی میراث ملموس و ناملموس که حق کشور است کوتاهی شده است و نیازمند پیگیری جدی است، اما فعالیت‌هایی مانند ثبت نام خلیج فارس و گز اصفهان نشان از اهمیت این میراث برای مسئولان دارد و این اتفاقات باید ادامه دار باشد.

کد خبر 356861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.