پرسپولیس خاطرات آسیایی اصفهانی‌ها را زنده کرد

تیم فوتبال پرسپولیس با کسب تساوی در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به فینال این رقابت‌ها صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امشب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تیم‌های پرسپولیس و السد قطر در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا (دیدار برگشت)

دیدار تیم‌های پرسپولیس و السد قطر

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: حدود ۸۰ هزار نفر

اخطار: کمال کامیابی نیا (دقیقه ۷۳) از پرسپولیس

گل‌ها: سیامک نعمتی (دقیقه ۴۹) برای پرسپولیس؛ بغداد بونجاح (دقیقه ۱۷) برای السد

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح،  محمد انصاری، سید جلال حسینی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن (۹۰- محسن ربیع‌خواه)، سیامک نعمتی، علی علیپور (۸۳- امید عالیشاه) و گادوین منشا

سرمربی: برانکو ایوانکویچ

السد قطر: مشعل برشام، حمید اسماعیل، بوعالم خوخی، عبدالکریم حسن، پدرو میگوئل، ژاوی، گابی، جونگ وو یانگ، حسن الهیدوس (۷۲- علی اسدالله)، بغداد بونجاح و اکرم عفیف

سرمربی: اوسوالدو فریرا

داور: کوالنکو والنتین، شودموف فوسنیدین و گاینولین تیمور (ازبکستان)

شرح بازی:

یکی از حساس‌ترین دیدارهای تاریخ باشگاه پرسپولیس در حالی برابر السد قطر در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شد که سرخ‌ها با توجه به پیروزی یک بر صفر در خانه حریف با امید فراوانی پای به این دیدار گذاشته بودند و تنها پر شدن ورزشگاه آزادی آن هم بیش از ظرفیت واقعی‌اش نشان از حساسیت فوق العاده این دیدار برای آنها داشت.

پرسپولیس هرچند بازی را خوب آغاز کرده بود و در خانه تسلط نسبی بر توپ و زمین داشت، اما روی یک غفلت قبل از دقیقه ۲۰ بازی توسط بونجاح گل را دریافت کرد تا نتیجه مجموع کاملاً برابر شود. شوک ناشی از این گل برای پرسپولیسی‌ها باعث شد آنها در ادامه نیمه نخست هم نتوانند بازی خوبی ارائه دهند و السد حتی می‌توانست روی یک موقعیت خطرناک در اواخر نیمه نخست گل دوم را هم به ثمر برساند که بیرانوند با خروجی مناسب مانع این امر شد.

پرسپولیس اما نیمه دوم را خوب آغاز کرد و قبل از اینکه ۴ دقیقه از نیمه دوم بگذرد این سیامک نعمتی بود که روی ارسال منشا تاثیر گذاشت و دروازه مهمان را باز کرد تا ورزشگاه آزادی با این گل منفجر شود.

پرسپولیس بعد از گل نیز تسلط نسبی خود را بر بازی حفظ کرد و با مدیریت توپ و میدان مانع خطرناک شدن السد قبل از دقایق پایانی بازی شد چرا که این تیم بازی انتحاری را در دستور کار خود قرار داده بود. السد که در ۱۰ دقیقه پایانی با تمام وجود حمله می‌کرد در دقیقه ۸۶ جدی‌ترین موقعیت خود که ضربه سر ژاوی بود را خلق کرد اما بیرانوند مانع باز شدن دروازه پرسپولیس شد.

پرسپولیس با تساوی در این دیدار در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت به پیروزی ۲ بر یک رسید و برای اولین در تاریخ خود رنگ فینال بالاترین سطح یک رقابت آسیایی را دید. پرسپولیسِ ۲۰۱۸، بعد از سپاهان در فصل ۲۰۰۷ و ذوب آهن در فصل ۲۰۱۰ سومین فینالیست ایرانی لیگ قهرمانان آسیا نام گرفت.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (۱۷- السد)- پاس در عرض پدرو به پشت محوطه جریمه پرسپولیس رسید که بغداد بونجاح با فرصت طلبی به توپ رسید و با شوتی تک ضرب دروازه بیرانوند را باز کرد.

۱-۱ (۴۹- پرسپولیس)- ارسال منشا از سمت چپ را نعمتی سرضرب به سمت دروازه السد شلیک کرد تا گل تساوی و حیاتی برای پرسپولیس به ثمر برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- پرتاب اوت بلند خلیل‌زاده در شلوغی محوطه جریمه با ضربه علیپور همراه شد که ضربه خطرناک او در بین راه با برخورد به پای مدافعان السد راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۹- شوت خطرناک گادوین منشا از پشت محوطه جریمه را برشام جمع کرد.

دقیقه ۴۱- ارسال السدی‌ها پشت مدافعان پرسپولیس به بونجاح رسید اما ضربه او با خروج مناسب بیرانوند دفع شد.

دقیقه ۶۴- یک- دوی علیپور با منشا منجر به ضربه خطرناک علیپور در چند قدمی دروازه شد اما توپ با برخورد به تیر دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۸۶- ارسال پدرو از سمت چپ با ضربه سر فوق العاده خطرناک ژاوی همراه شد اما سوپر واکنش بیرانوند توپ را راهی کرنر کرد تا جدی‌ترین موقعیت السد تبدیل به گل صعود نشود.

اتفاق ویژه:

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و پیوستن به سپاهان و ذوب آهن که در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ به ترتیب فینالیست شده بودند اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

علیرضا بیرانوند با دو مهار بسیار خوبی که در انتهای دو نیمه بازی داشت بهترین بازیکن این میدان بود.

کد خبر 356848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.