هیئت‌های ورزشی از مصاحبه بدون هماهنگی با رسانه‌ها منع شدند!

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از اقدامی عجیب به روسای هیئت‌های ورزشی اصفهان تاکید کرده که بدون هماهنگی هیچ صحبتی با رسانه‌ها نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا روز گذشته -دوشنبه ۳۰ مهرماه- پیامکی عجیب از جانب روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان که یک ماهی است مدیر جدیدی را در راس کار می‌بیند برای روسای هیئت‌های فعال در ورزش اصفهان ارسال شد مبنی بر اینکه از این تاریخ به بعد روسای هیئت برای مصاحبه با رسانه‌ها قبل از هر اقدامی باید روابط عمومی اداره کل را در جریان بگذارند و با تایید اداره کل با خبرنگاران صحبت کنند.

انتشار این خبر آن هم در عصر ارتباطات که به واسطه یک کلیک ساده حجم زیادی از اخبار و اطلاعات جابجا می شود واکنش‌های متفاوتی را در بین اهالی ورزش و جامعه خبری اصفهان به دنبال داشت که در ادامه بررسی مختصری بر روی دلایل و تبعات این اتفاق خوهیم داشت.

۱- هیئت‌های ورزشی در هر استانی بازوهای اجرایی اداره کل ورزش و جوانان استان هستند که بنا بر وظایف خودشان ارتباط بسیار مستقیمی با علاقمندان به یک رشته خاص ورزشی دارند و حتی وظیفه قهرمان پروری و استعدادیابی هم بر عهده همین هیئت‌ها قرار داشته و طبیعی است که عملکرد هر هیئت نقشی بسیار مهم در فرایند مدال آوری ورزش در استان دارد.

با این حال روسای هیئت‌ها به صورت قانونی از طریق برگزاری مجمع انتخاباتی معرفی می شوند و نحوه انتخاب رییس هیئت یک فرآیند انتصابی و فرمایشی نیست که در نتیجه آن رییس هیئت مستقیماً از جانب اداره کل ورزش و جوانان انتخاب شود و به عنوان یک کارمند زیر مجموعه تابع دستورات درونی سازمانی باشد.

حتی نماینده اداره کل ورزش و جوانان به عنوان نایب رئیس در مجمع انتخاباتی شرکت می‌کند و به مانند بقیه اعضا فقط یک حق رای دارد و عجیب به نظر می‌رسد که روابط عمومی اداره کل اینگونه دستوری با روسای هیئت‌ها صحبت کرده و آنها را از مصاحبه بدون هماهنگی با خبرنگاران منع کرده است.

۲- در حال حاضر بیش از ۴۰ هیئت فعال ورزشی در سطح استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که خیلی از آنها مثل وزنه‌برداری، ووشو، اسکیت، شنا، هندبال، فوتبال، دومیدانی و... نقشی بسیار مهم در موفقیت‌های ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اصفهان در این سال‌ها ایفا کرده‌اند و در راس بعضی از این هیئت‌ها مدیرانی تحصیل کرده و با سابقه ورزش حرفه‌ای حضور دارند که همین امروز به راحتی توانایی حضور در سطوح بالاتر مدیریتی در استان را هم دارند و اکثریت همین روسای هیئت هم اشراف کافی نسبت به حوزه کار خودشان دارند.

از طرف دیگر آنطور که سابقه نشان داده این روسای هیئت از لحاظ اصول سخنوری و مصاحبه به راحتی امکان پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه را دارند و اصلا جالب نیست که برای چنین مدیرانی به همین راحتی تصمیم‌گیری کرد و برای موضوعی به این سادگی ممنوعیت ایجاد کرد که البته باعث دلخوری آنها هم شده است.

۳- رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در انتشار اخبار و اطلاعات بر اساس اصول و قواعدی که برایشان تعیین شده اختیاری کامل دارند ولی متاسفانه موضع این چند سال بعضی از مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان در قبال اهالی رسانه آنچنان حرفه‌ای نبوده است. همه بر اساس اطمینان به یکدیگر مشغول به فعالیت هستند و بعید به نظر می رسد که در هیئتی آمارهای ساختگی و اتکا به ورزشکاران مدال آور از ۸ سال قبل وجود داشته باشد که خدای ناکرده این مسئله مشکلی برای رئیس هیئت ایجاد کند.

برخوردهای تیمی و نامحسوس با گزارش‌های تصویری و مکتوبی که در مسیر برطرف کردن مشکلات موجود در ورزش استان تهیه شده در چند مورد باعث بی احترامی به همکاران رسانه‌ای شده و اگر در جلسه ای قرار به تکریم و بزرگداشت اهالی رسانه بوده پس نباید پخش گزارش مستند و حقیقی از حواشی این برنامه هم اینطور فعالیت‌های بعدی تیم خبری مورد نظر را تحت تاثیر قرار دهد.

در پایان امیدواریم روابط عمومی جدید اداره کل ورزش و جوانان به مانند مدیریت قبلی این حوزه ارتباطی بسیار خوب و معقولانه با اهالی رسانه داشته باشد و با تصمیماتی خلق‌الساعه عملکرد سالم و به دور از هر گونه حاشیه هیئت‌های ورزشی را زیر سوال نبرد.

کد خبر 356822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.