۶۵ هزار نفر در شهرضا تحت پوشش بیمه سلامت

شهرضا – رییس بیمه سلامت شهرضا گفت: حدود ۶۵ هزار نفر در شهرضا از خدمات بستری و سرپایی بیمه سلامت در بخش‌های خصوصی و دولتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجتبی صالح پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تصویب قانون بیمه همگانی، اظهار کرد: سازمان بیمه خدمات درمانی از سال ۱۳۷۴ تأسیس شد و به مرور زمان با افزایش طرح‌های ملی مانند کارت بیمه روستاییان و عشایر، بیمه خویش فرما و دفترچه بیمه ایرانیان، بر جمعیت بیمه شده تحت پوشش آن افزوده شد.

وی ادامه داد: به دنبال تأکید رهبر معظم انقلاب، برای اصلاح نظام رفاه اجتماعی کشور، تحقق عدالت بیمه‌ای، ارتقاء کیفیت خدمات سلامت و کاهش پرداخت از هزینه‌های درمانی از طرف بیمه‌شدگان، فعالیت‌های این سازمان افزایش یافت.

رییس بیمه سلامت شهرضا تصریح کرد: سازمان بیمه خدمات درمانی با هدف رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای، گسترش برنامه پزشک خانواده و اجرای نظام ارجاع در سراسر کشور به سازمان بیمه سلامت ایران، تغییر نام داد.

صالح با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ میلیون نفر در سراسر کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده در استان اصفهان و حدود ۶۵ هزار نفر در شهرضا، از خدمات بستری و سرپایی بیمه سلامت در بخش‌های خصوصی و دولتی استفاده می‌کنند.

 وی اضافه کرد: بیشترین تعداد بیمه شده در صندوق روستاییان با تعداد ۵۲۰ هزار نفر و کمترین تعداد مربوط به صندوق ایرانیان است.

رییس بیمه سلامت شهرضا با اشاره به آغاز اجرای طرح بیمه سلامت رایگان همگانی از اردیبهشت ۹۳ در کشور، اظهار کرد: شمار افراد تحت پوشش این بیمه از ۱۰ میلیون نفر در سال ۹۳ به ۳۴ میلیون نفر افزایش یافته است، البته این تعداد غیر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، هستند.

صالح با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۹۰۰ موسسه تشخیصی درمانی در سراسر کشور، طرف قرارداد با این سازمان هستند، یادآور شد: در استان اصفهان ماهیانه ۶۰ میلیارد تومان، هزینه درمان بستری و سرپایی بیمه شدگان، به این موسسات پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم ۱۱ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در طرح ملی تحول سلامت به صورت رایگان، تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار گرفتند، اظهار کرد: از سال ۹۴ طرح بیمه سلامت اتباع خارجی نیز از طرف سازمان بیمه سلامت ایران اجرا شد.

رییس بیمه سلامت شهرضا با بیان اینکه در طرح بیمه اتباع بیگانه ۷۰درصد از هزینه‌های تشخیصی درمانی سرپایی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ۹۰درصد از هزینه‌های درمانی بستری اتباع بیگانه در بخش دولتی دانشگاهی نیز پرداخت می‌شود.

صالح اضافه کرد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت در شهرضا شامل کارکنان دولت، بیمه شدگان بنیاد شهید و ایثارگران، طلاب، مددجویان بهزیستی و مشمولان صندوق‌های بیمه سلامت همگانی، روستاییان و عشایر و صندوق بیمه ایرانیان است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۵۰ هزار عملیات بیمه گری و درآمد در این شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: این اقدامات شامل صدور، تمدید، تعویض، المثنی و ابطال دفترچه بیمه بوده است.

رییس بیمه سلامت شهرضا با اشاره به اجرای پایلوت طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری به در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، برای بستری یا دریافت خدمات سرپایی در بیمارستان‌ها، ثبت کد ملی بیمار در سامانه، جایگزین ارایه دفترچه بیمه شده است.

صالح با اشاره به پذیرش و رسیدگی به ۱۵۰ سند خسارات متفرقه اسناد پزشکی در یک سال گذشته در شهرستان‌های منطقه جنوب اصفهان، تأکید کرد: این اقدم نیاز بیمه شدگان به مراجعه به مرکز استان را برطرف کرده است.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت، پایش و نظارت بر اجرای طرح پزشک خانواده در همه روستاهای شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و شهر گلشن بخش منظریه بوده است.

رییس بیمه سلامت شهرضا از پذیرش، رسیدگی و بایگانی ۳۰۰ هزار نسخه پزشکان دارای مطب و مستقر در بیمارستان‌ها و سایر موسسات طرف قرارداد این سازمان در این شهرستان خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵۰ مرحله بازرسی از مراکز طرف قرارداد اعم از رادیولوژی، مطب پزشکان، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، داروخانه، درمانگاه و کلینیک، انجام شده است.

کد خبر 356781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.