درختان خیابان‌های ونکوور قانون‌شکنی می‌کنند!

درختان خیابان‌های ونکوور تا وقتی محبوب هستند که هنوز برگشان نریخته است. چرا که برگ‌های افتاده در سطح خیابان می‌توانند باعث بروز مشکلات جدی همچون مسدود کردن جوی‌ها و جاری شدن سیل شوند.

به گزارش ایمنا، با وجود اینکه مردم شهر ونکوور متعهد شده‌اند هرگز در زمینه پخش کردن برگ‌های پاییزی در خیابان‌ها قانون‌شکنی نکنند باز هم دولت این عمل را غیرقانونی اعلام کرده است ولی درخت‌های زیبا و دوست‌داشتنی ونکوور که در طول سال با شکوفه‌های بهاری، سایه‌های تابستانی و رنگ‌های مسحورکننده پاییزی خیابان‌ها را تزئین کرده‌اند، با آغاز فصل نوامبر شروع به قانون‌شکنی کرده و همه برگ‌هایشان را در خیابان پخش می‌کنند! مردم می‌دانند که این امر نه تنها خطرناک، که غیرقانونی است چرا که علاوه بر ایجاد خطراتی چون جاری شدن سیل به دلیل مسدود کردن مجراهای عبور آب در هنگام بارندگی،  بر طبق ماده ۸۴ آیین‌نامه خیابان و ترافیک این شهر "هیچ‌کس حق ندارد در خیابان یا هر مکان عمومی دیگری پسمانده، زباله، برگ و ... بریزد" و شکستن این قانون یا نادیده گرفتن آن مشمول جریمه می‌شود. جالب آنکه این شهر تا کنون شاهد چنین قانون‌شکنی نبوده و حتی یک مورد دراین‌باره گزارش نشده است.

مقامات رسمی این شهر انتظار دارند که ساکنان بتوانند تمامی برگ‌های ریخته در خانه و حتی خیابان مقابل منزلشان را جمع‌آوری و ترجیحاً در کیسه‌های قابل بازیافت بسته‌بندی کنند و به ماشین‌های مخصوص حمل برگ که در ساعات مشخصی از روز مراجعه می‌کنند، تحویل دهند. همچنین در اواسط ماه نوامبر نیز مسئولان این شهر اقدام به ارسال لودرهای بزرگ و کامیون‌های کمپرسی به شهرستان‌های اطراف، حومه شهر و خصوصاً مناطقی با بیشترین برگ‌ریزان و جمع‌آوری برگ‌ها می‌کنند. این برگ‌ها به محل دفن زباله تحویل و سپس به‌عنوان کمپوست کشاورزی استفاده می‌شوند.

 لازم به ذکر است که در روزهای جمع‌آوری برگ‌ها هیچ وسیله نقلیه‌ای نباید در خیابان پارک شده باشد. در گذشته ماشین‌های متخلف برگه‌های جریمه دریافت می‌کردند ولی در سال جاری سختگیری‌ها بیشتر شده و جریمه‌های ۱۰۰ دلاری برای متخلفان در نظر گرفته شده است که خوشبختانه تاکنون هیچ برگ جریمه‌ای صادر نشده است!

کد خبر 356780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan NL ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    0 0
    جالب بود