مشکل تأمین آب شرب پایدار در برخوار رفع شد

مدیر آبفا شهرستان برخوار گفت: در شش ماه نخست سال جاری با اجرای دو خط انتقال پایدار آب شرب شهرستان برخوار مشکل تأمین آب این منطقه برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مهرجو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های  اخیر مردم  شهرستان برخوار در فصل تابستان با چالش‌هایی پیرامون دسترسی پایدار به آب شرب مواجه بودند که در سال جاری با اجرای دو خط انتقال آب هر کدام به طول ۲.۷ و ۳.۵ کیلومتر مشکل تأمین پایدار آب شرب این منطقه برطرف شد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای خط انتقال آب به این شهرستان گفت: بخش‌های شمالی شهرهای دولت‌آباد و شاپورآباد، حبیب‌آباد و دستگرد در انتهای خط آب‌رسانی به شهرستان برخوار قرار دارند به همین علت ساکنان این مناطق در بعضی از ماه‌های سال با مشکل افت فشار آب مواجه بودند، اما با اجرا دو خط انتقال به این شهرها در سال جاری مشکل دسترسی نداشتن به آب شرب پایدار در این مناطق رفع شد.

وی با اشاره به چگونگی تأمین آب شرب برخوار افزود: این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۱۵۲ هزار نفر تحت پوشش طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ قرار دارد و دارای شش حلقه چاه آب است که در سال‌های اخیر به دلیل افت سطح  آب‌های زیرمینی، آبدهی این چاه‌ها بسیار کاهش یافت به‌گونه‌ای که آبدهی یکی از چاه‌ها از ۵۰ لیتر در ثانیه، به ۱۸ لیتر کاهش داشته است.

مهرجو با بیان اینکه برای گذر از بحران کم‌آبی در تابستان، ۲۱ حلقه چاه آب کشاورزی شناسایی شد، اضافه کرد: این چاه‌های کشاورزی که از نظر کیفی و شیمیایی قابل استفاده در بخش شرب بودند را در فصل تابستان برای غلبه بر پیامدهای ناشی از خشکسالی به شش حلقه چاه شبکه توزیع آب شهرداری متصل و از آنها بهره‌برداری کردیم.

مدیر آبفا شهرستان برخوار کاهش مصرف سرانه و هدر رفت آب را یکی از راه‌های مدیریت مصرف برشمرد و گفت: در حال حاضر  میانگین مصرف سرانه آب در شهرستان برخوار حدود ۱۴۶ لیتر در شبانه‌روز است، اما در تلاش برای کاهش این رقم هستیم.

وی با بیان اینکه با اصلاح شبکه‌های فرسوده ، هدر رفت آب نیز کاهش می‌یابد، افزود: در سال جاری بیش از هفت کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده و بیش از یک هزار مورد اصلاح انشعاب لوله‌های آب در دستور کار قرار گرفت.

مهرجو اجرای توزیع عادلانه آب را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: برای توزیع عادلانه آب بین مشترکان،  ۹۰ درصد شبکه  توزیع آب به شیوه سیستم تله‌متری کنترل و به صورت آنلاین بر شبکه آب نظارت می‌شود و همچنین ۹ تابلو و شش دستگاه فشارسنج در نقاط مختلف شهرستان نصب شده است تا آب به‌صورت عادلانه میان مشترکان توزیع شود.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۴۲.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان برخوار افزود: در سال گذشته بیش از ۴۲.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح پنج شهر دولت‌آباد، خوروزق، دستگرد، شاپورآباد و حبیب‌آباد اجرایی شد.

مهرجو تصریح کرد: اجرای شبکه فاضلاب شهرستان برخوار تاکنون هزینه‌ای بالغ بر ۱۶.۵ میلیارد تومان داشته در حالی که ۸۷ درصد شبکه فاضلاب شهر خوروزق و ۶۵ درصد شبکه فاضلاب شهر دولت‌آباد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیر آبفا برخوار با بیان اینکه تا کنون ۱۸ هزار انشعاب فاضلاب در این شهرستان واگذار شده است، گفت: در سال جاری برای اینکه مردم بیشتری تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گیرند به صورت اقساطی انشعابات واگذار شد که استقبال قابل توجه مشترکان را همراه داشت.   
    

 

کد خبر 356775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.