سیاست‌ ایران توسعه همکاری‌های بین‌المللی است

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: توسعه و تحکیم همکاری‌های اقتصادی در سطوح بین‌المللی، افزایش توانمندی‌های بخش خصوصی، تقویت صنعت گردشگری و توسعه مناطق آزاد از جمله اهداف و سیاستگذاری‌های جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایمنا، حسینعلی امیری طی سخنانی در مراسم آغازین رویداد اینوکس ۲۰۱۸ کیش با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری مبنی بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: مجموعه ارکان نظام جمهوری اسلامی درخصوص تعامل سازنده با دنیا، جذب سرمایه، بهره‌مندی از توان‌بخش خصوصی، افزایش سرمایه‌های اجتماعی، رفع موانع تولید، حفظ امنیت ملی و کم کردن اثر تحریم‌ها اتفاق‌نظر دارند.

وی افزود: تمرکز بر افزایش تولید، توسعه کارآفرینی، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه بیشتر به بخش گردشگری و توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله سیاست‌گذاری‌های دولت در جهت توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است.

معاون رییس جمهوری تأکید کرد: در شرایط فعلی؛ انسجام، اتحاد، همدلی و درک مشترک دولتمردان، فعالان اقتصادی و مردم از مشکلات روز، در کنار موقعیت استراتژیکی، دانش فنی و توان دفاعی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی است.

امیری با اشاره به حمایت نظام و دولت از کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و نوآوران در عرصه‌های مختلف اقتصادی و علمی بر ضرورت حضور فعالان اقتصادی، ایده پردازان و خلاقان سیستمی نگر در عرصه اقتصادی کشور تأکید کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف اقتصادی، کارآفرین و کارآفرینی نه تنها در نظام آموزشی بلکه در خانواده نیز باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

امیری، تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ابتکار رهبر معظم انقلاب، بیش از صد مورد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات ارزان را از جمله اقدامات دولت و نظام درراستای حمایت از تولید ، اشتغال‌زایی، توجه به نوآوری، پشتیبانی از کارآفرینی و حل مشکلات بخش خصوصی ذکر کرد.

اجماع جهانی علیه ایران درهم شکسته است

معاون پارلمانی رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تغییرات و تحولات چند سال اخیر گفت مجموعه این تغییرات به زیان آمریکا رقم خورده به‌گونه‌ای که سالها تلاش این کشور برای اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی اکنون کاملاً در هم شکسته است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تا کنون تغییرات زیادی در کشور، منطقه و سطوح بین‌المللی اتفاق افتاده که به نوعی بر اقتصاد ما هم تأثیر گذاشته است، برخی از این تغییرات ناشی از عوامل درون‌زا و ساختارهای اقتصادی و بخشی هم ناشی از مسائل سیاسی و کنش‌های بین‌المللی بوده است.

وی افزود: خروج یک‌طرفه ترامپ از برجام به عنوان یک توافقنامه بین‌المللی و مصوب سازمان ملل از یکسو و رفتارهای حاکمان آمریکا در عرصه سیاست جهان ثابت کرد که آنها نه تنها در ارتباط با ما، بلکه در ارتباط با دوستان و متحدان خودشان نیز قابل‌ اعتماد نیستند.

خروج از فصل هفت منشور سازمان ملل

امیری در ادامه سخنان خود، خروج ایران از شمولیت فصل ۷ منشور سازمان ملل و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای را دستاوردی دیپلماتیک برای کشور دانست و افزود: این دستاورد با حمایت رهبر معظم انقلاب و بدون متحمل شدن هزینه سنگین حاصل شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در رویداد اینوکس کیش اظهار امیدواری کرد که این نشست در عبور از شرایط کنونی و شکوفایی اقتصاد کشور نقشی تأثیرگذار داشته باشد.

رویداد اینوکس کیش ۲۰۱۸ شامل دهمین نمایشگاه بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی با مشارکت ۳۶۰ شرکت داخلی و خارجی روز دوشنبه طی مراسمی در مرکز همایش‌های جزیره گردشگری کیش گشایش یافت و کار خود را آغاز کرد.

آیین گشایش این رویداد مهم اقتصادی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی‌سازی، رییس اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار هرمزگان، رییس شورای عالی بیمه مرکزی، مدیران و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در مرکز همایش‌های بین اللملی جزیره کیش برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 356748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.