هدف شهرداری جذب سرمایه‌گذاران داخلی است

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت گفت: با توجه به وجود قوانین و مقررات خاص در جذب سرمایه‌گذاران خارجی، بیشتر به سمت جذب سرمایه‌گذاران داخلی رفته‌ایم.

مریم گل احضار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه به منظور شناسایی سرمایه‌گذارانی که می‌توانند مشکل شهر را برطرف کنند فراخوان‌هایی اعلام شده است، اظهار کرد: با اعلام این فراخوان‌ها با چند سرمایه‌گذار قرارداد عقد شده است و این روند همچنان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تا کنون سعی کرده‌ایم از پتانسیل سرمایه‌گذاران داخلی برای مشارکت در پروژه‌های شهری استفاده کنیم، ادامه داد: با توجه به وجود برخی مشکلات و همچنین قوانین و مقررات خاص در جذب سرمایه‌گذار خارجی و نیاز به هماهنگی‌های لازم در این زمینه، به سمت جذب سرمایه‌گذاران خارجی نرفته‌ایم البته شاید در آینده در این مسیر حرکت کنیم. اما در حال حاضر با سرمایه‌گذاران داخلی برای مشارکت در پروژه‌های شهری مذاکره کرده‌ایم که با سرمایه‌گذاران خارجی مشارکت دارند و از طریق آن‌ها حمایت می‌شوند.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت در مورد تأثیر مشکلات اقتصادی در جذب سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: قطعاً اوضاع اقتصادی بر این موضوع تأثیرگذار است و سرمایه‌گذار برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری کمی تأمل می‌کند تا شرایط اقتصادی به ثبات برسد اما با این وجود سرمایه‌گذاران داخلی علاقه‌مند به ادامه کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

گل احضار در مورد ارائه تسهیلات برای سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: مصوبات و بسته‌های تشویقی در بخش عوارض برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌ایم همچنین در صورتی که سرمایه‌گذار در مناطقی که گسترش آن از اهمیت زیادی برخوردار است اقدام به ساخت هتل، مکان تفریحی و ... کند، بسته‌های تشویقی تخفیف صددرصدی عوارض برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم که جزئیات این بسته‌های تشویقی در سایت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت نیز برای اطلاع عموم آورده شده است.

وی در خصوص برنامه‌های شهرداری رشت به‌منظور ایجاد درآمد پایدار، اظهار کرد: در اکثر پروژه‌ها را به سمت عقد قراردادهای BOLT حرکت کرده‌ایم تا منجر به درآمدهای پایداری برای شهرداری شود. همچنین برخی خدمات شهرداری برون‌سپاری شده تا از محل درآمدزایی آن بتوان سایر خدمات شهری را ارائه کرد.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت در مورد بهره‌مندی از دستاوردهای برجام در تنظیم اقتصاد شهری رشت، گفت: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت یک سال و نیم است به صورت تخصصی فعالیت خود را شروع کرده و در این مدت بیشتر به سمت ایجاد زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران گام برداشته، به همین دلیل اوضاع و شرایط سیاسی کشور در اقتصاد شهری چندان مؤثر نبوده است.

کد خبر 356713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.