شهروندان اصفهانی هم‌پیما و هم‌سوار می‌شوند

رییس گروه مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از ابلاغ طرحی از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان به شهرداری خبر داد و گفت: طرحی تحت عنوان هم پیمایی و هم سواری به شهرداری ابلاغ شده که هدف اصلی آن استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین جهت جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا است.

جمشید لقایی در گفت و گو با خبر نگار ایمنا اظهار کرد: طرح هم پیمایی بر گرفته از کشورهای پیشرفته دنیا جهت استفاده هر چه کمتر از خودروهای تک سرنشین است و طبق این ایده پیشنهاد شده است کارکنان ادارات مختلف که مسیرهای کاری آنها یک مسیر است از یک خودرو به شکل نوبتی استفاده کنند و مورد تشویق قرار گیرند.

وی افزود: طرح هم پیمایی یک پروژه تشویقی بوده و هیچ الزامی را برای افراد جهت اجرای این برنامه ندارد، تنها به کارگیری سیستم‌های انگیزشی را در اجرای هرچه بهتر این طرح می‌طلبد.

رییس گروه مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تأکید بر استفاده شهروندان از دوچرخه و حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا اضافه کرد: سیاست حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری این است که شهروندان ترجیح دهند در زمان‌هایی که حق انتخاب دارند به جای خودرو از دوچرخه و یا حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ البته منظور این نیست که هیچ خودرویی در شهر تردد نکند بلکه هدف این است که شهروندان خودشان ترجیح دهند با وسایلی تردد کنند که در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.

لقایی خاطرنشان کرد: توسعه و ایمن‌سازی مسیرهای تردد دوچرخه، توسعه خطوط بی آر تی و اصلاح خطوط اتوبوسرانی در راستای دسترسی آسان شهروندان به حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی از محلات شهر اصفهان پوشش مناسبی از خطوط اتوبوسرانی ندارند، گفت: به طور مثال محلات شمس آباد و مهرآباد و محلاتی که در حومه شهر واقع شده‌اند به دلیل عرض کم معابر، امکان ایجاد خطوط اتوبوس و مسیر دوچرخه نیز وجود ندارد که شهروندان این مناطق ناچار به استفاده از موتورسیکلت و یا خودروی شخصی هستند.

کد خبر 356694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.