«جهان پهلوان تختی» روی پرده سینما حقیقت اکران می شود

فیلم مستند «جهان پهلوان تختی» ساخته علی شاه‌محمدی، یکی از آثار مستند بلند متقاضی شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «هارون یشایایی» تهیه‌کننده و «پرویز پرستویی» گوینده این فیلم مستند هستند.

این فیلم مستندی درباره‌ی زندگی پهلوانی، قهرمانی، سیاسی و خانوادگی جهان پهلوان غلامرضا تختی است.

علی شاه‌محمدی،پژوهشگر، نویسنده و کارگردان این مستند ۷۴ دقیقه‌ای است و سام سلیمانی،فیلمبردار، جمال دهقان، صدابردار و صداگذار، علی شاه‌محمدی و نیما حسندوست،تدوینگران، رامیار بهزادی، آهنگساز و  پرویز پرستویی، گوینده دیگر عوامل مستند «جهان پهلوان تختی»  هستند.

علی شاه‌محمدی متولد سال ۱۳۵۷ در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما از مدرسه هنرهای لوکای بروکسل بلژیک است. مستندهای شهسوار، لگراند، روز آخر، سلف سرویس فلافل، دیار جاویدان، غلامرضای علی، ده،یک،شصت‌ویک، تهران یک روز کاملاً برفی، بچه‌های اعماق، در یک روز اتفاق افتاد، روزی که دنیا را تکان داد و فیلم‌های داستانی باد روبرو، کجای این شب تیره... و جایی که پیاده‌روها تمام می‌شوند، در کارنامه فیلمسازی وی ثبت شده‌اند.

پلاک طلای بهترین فیلم مستند از چهل و سومین جشنواره هوستون آمریکا در سال ۲۰۱۰ برای فیلم «در یک روز اتفاق افتاد» و پلاک نقره بهترین فیلم مستند از چهل و دومین جشنواره هوستون آمریکا در سال ۲۰۰۹ برای فیلم «بچه‌های اعماق» از جمله افتخارات شاه‌محمدی در عرصه‌ی سینمای مستند است.

این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای ‌بلند جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در شهر تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

کد خبر 356669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.