توسعه گردشگری موجب رونق اقتصاد و خنثی‌سازی تحریم‌ها می شود

علی‌اصغر مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با مرجع عالی قدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله العظمی مظاهری، این مرجع عالی قدر در این دیدار با تأکید بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی و رونق صنایع دستی، از صنعت گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم فرهنگی و اقتصادی یاد کرده و افزودند: در کشور ایران با توجه به منابع طبیعی و آثار تاریخی و میراث فرهنگی، زمینۀ لازم برای گسترش صنعت گردشگری فراهم است، امّا متأسفانه، به صنعت گردشگری توجه کافی نشده است.

ایشان خاطر نشان کردند: با عنایت به منافع کم‌نظیر صنعت گردشگری، چه در زمینه‌های توسعه و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی و چه در زمینه‌های اقتصادی و جلب منابع مالی، باید فکر، برنامه‌ریزی و اقدام لازم در زمینۀ رونق این صنعت صورت پذیرد.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری، از نظر اقتصادی، رقیب صنایع و کارخانه‌های بزرگ است، تأکید کردند: قائل شدن اهمیّت شایسته به گردشگری می‌تواند موجب رونق اقتصاد کشور و همچنین خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی دشمنان شود؛ چنانکه می‌تواند ظرفیت مناسبی برای بیان حقایق و معرفی تمدّن اسلام و ایران و نیز مذهب تشیّع به جهانیان باشد.

کد خبر 356664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.