برپایی نهمین نمایشگاه شهر ایده‌آل با هدف ارتقای مدیریت شهری

مدیر اجرایی نهمین رویداد شهر ایده‌آل با اشاره به تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی، گفت: در این رویداد شهرداری‌های کشور، فرصت‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و کوچک سرمایه‌گذاری شهری را جهت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی عاطفی اظهار کرد: نهمین رویداد شهر ایده‌آل همچون سال‌های گذشته با حمایت و مشارکت دبیرخانه مجمع کلانشهرهای کشور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه مناطق آزاد کشور، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و دیگر سازمان‌های ذیربط از ۲۱ دی ماه به مدت چهار روز با حضور ده‌ها شرکت، سازمان و برخی از شهرداری‌های مناطق مختلف کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی کیش برپا می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات صنایع و تولیدکنندگان داخلی، مشوق‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه اختصاص یافته است، اظهار کرد: بر این اساس تسهیلات مالی بدون بهره که شامل ۱۰۰ درصد هزینه‌های نمایشگاهی شامل غرفه و غرفه‌سازی، هزینه‌های رفت و برگشت و اسکان در اختیار مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال قرار خواهد گرفت.

عاطفی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، نهمین دوره نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال یعنی "حمایت از کالای ایرانی" خواهد بود و بر این اساس با توجه به رویکرد ملی و حمایت از تولیدات داخلی، صنایع و کالاهای ایرانی حضور بسیار چشمگیر و پررنگ‌تری خواهند داشت.

مدیر اجرایی نهمین رویداد شهر ایده‌آل گفت: در این رویداد همچنین شهرداری‌های کشور، فرصت‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و کوچک سرمایه‌گذاری شهری را جهت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه خواهند کرد.

وی با بیان برنامه‌های جانبی نمایشگاه امسال، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای حضور هیئت‌های اقتصادی داخلی و خارجی و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با موضوعات مختلف از جمله پارک‌ها و فضای سبز شهری، مدیریت پسماند، حمل و نقل ترافیک و فناوری اطلاعات از این جمله خواهد بود.

عاطفی با اشاره به اینکه برخی از تجهیزات و ماشین آلات تولید شرکت‌های داخلی برای نخستین‌بار امسال در نمایشگاه ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در نهمین نمایشگاه شهر ایده آل، شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه ضمن حضور در نمایشگاه از پروژه‌ها و طرح‌های مختلف حوزه‌های فضای سبز، زیباسازی، مبلمان شهری و تجهیزات پارکی، ترافیک و حمل و نقل شهری بازدید خواهند کرد و هچنین فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری شهر خود را برای مشارکت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه می‌کنند.

مدیر اجرایی نهمین رویداد شهر ایده‌آل اظهار کرد: ایجاد بستری مناسب برای ارائه و فروش تولیدات ملی به سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان این حوزه و کمک به توسعه فروش عرضه‌کنندگان فناوری‌های نوین شهری، ارتقاء مدیریت شهری، ارائه الگوهای به روز مدیریت شهری و تقویت و توانمندی شرکت‌های داخلی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره از نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: در این رویداد بزرگ انواع برنامه‌ها و طرح‌های نوین مدیریت شهری، خدمات شهری و شهرسازی، انواع ماشین آلات، تجهیزات و صنایع مرتبط و همچنین سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های مرتبط با حوزه مدیریت شهری برگزار می‌گردد.

عاطفی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیازمند فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های تخصصی در سطح شهرداری‌ها هستیم، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین نشست‌ها و گردهمایی‌های تخصصی، دست‌اندرکاران این حوزه با الگوهای مدیرتی روزآمد و کاربردی و همچنین مدیریت صحیح پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها و استفاده از توان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمران شهری بیش از پیش آشنا شوند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر نهمین رویداد شهر ایده‌آل می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.ideal city.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۰۱۲۶۰۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

کد خبر 356662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.