تسهیلات دولتی برای افراد جویای کار شهرضا

شهرضا – رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: تسهیلات حمایتی دولتی برای اشتغال افراد جویای کار در شهرستان، اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اشاره به تحقق ۵۰ درصدی سهمیه اشتغال شهرضا، اظهار کرد: سهمیه ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی شهرضا در سال جاری، سه هزار و ۱۰۷ نفر بوده که تاکنون اطلاعات یک هزار و ۴۰۱ نفر از افراد مشغول به کار شده در سامانه «کارا» ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین سهمیه اشتغال شهرستان مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت با یک هزار و ۴۸۰ نفر بوده که تاکنون ۲۰ درصد از این تعهد محقق شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه کمیته امداد خمینی(ره) شهرستان بیش از صد درصد تعهد اشتغال این نهاد را اجرا کرده است، گفت: ادارات جهاد کشاورزی و راهداری و حمل و نقل به ترتیب با ۹۰ و ۷۰ درصد در رده‌های بعدی بیشترین اشتغال ایجاد شده، قرار دارند.

اباذری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه باهدف ایجاد زمینه اشتغال برای جانبازان، آزادگان و ایثارگران و فرزندان آن‌ها و فرزندان شهدا برای مدت دو سال، منعقد شده است.

وی ادامه داد: معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت پنج سال، کاهش مالیات کارفرمایان به میزان ۱۵۰ درصد حقوق پرداختی به مدت پنج سال و پرداخت ۷۵ درصد حداقل حقوق و دستمزد ایثارگران بکار گرفته شده از ۱۸ ماه تا پنج سال، از مشوق‌های کارفرمایان، برای استفاده از تسهیلات این طرح است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا اضافه کرد: کارفرمایان می‌توانند به ازای بکارگیری هر نفر از مشمولان این طرح، از تسهیلات ارزان‌قیمت دولتی به میزان ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان استفاده کنند.

اباذری همچنین از ابلاغ بسته حمایتی دولت برای کارفرمایان متقاضی استفاده از تسهیلات طرح کارفرمایی خبر داد و افزود: نیروهای کار بیکار دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با حداکثر سنی ۲۵، ۲۸ و ۳۲ سال، مشمول استخدام در بخش خصوصی از این طریق هستند.

وی تصریح کرد: کارجویان باید حداقل سه ماه سابقه ثبت‌نام در کاریابی یا ثبت‌نام در سامانه «کارورزی» را داشته باشند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه همه کارگاه‌های دارای مجوز که حداقل دو نفر کارگر بیمه شده دارند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند، تصریح کرد: سهمیه اشتغال شهرستان از طریق این طرح ۳۱۹ نفر است که بیشترین سهمیه دستگاهی مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت با ۱۶۶ نفر و جهاد کشاورزی با ۵۲ نفر است.

اباذری با اشاره به ابلاغ تسهیلات حمایتی دولت برای اشتغال ۱۵۹ نفر در این شهرستان در قالب طرح «کارورزی»، خاطرنشان کرد: این تعداد در بین ۱۹ دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شده است که ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به ترتیب با ۸۶ و ۲۶ نفر، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح رضایت‌بخش نیست، تصریح کرد: همه تعهدات دولت در قبال بخش خصوصی در این طرح تا پایان سال گذشته، انجام شده و اعتبارات اجرایی آن تا پایان سال ۹۷ نیز تأمین شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی به این شهرستان، تأکید کرد: از این میزان اعتبار، ۳۵۰ میلیون تومان از طریق بانک مسکن و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از طریق بانک توسعه تعاون، توزیع می‌شود.

اباذری ادامه داد: از مجموع اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان، ۳۵۰ میلیون تومان به بخش مشاغل مستقل و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به بخش مشاغل پشتیبان، اختصاص یافته است.

کد خبر 356654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.