کنارگذر شرق اصفهان، ترافیک مرکز شهر را کاهش می‌دهد

رییس سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان گفت: پروژه کنارگذر شرق اصفهان کریدور اصلی جنوب به شمال کشور به شمار می‌‎رود که ترافیک مرکز شهر را کاهش می‌دهد.

سعادت بهرامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: این آزادراه به طول ۹۳ کیلومتر با هدف تکمیل کریدور اصلی آزادراهی شمال-جنوب کشور در سه قطعه اجرایی طراحی‌شده که دو قطعه آن در دست اجرا است؛ طول مسیر قطعه سوم نیز نزدیک به ۳۵ کیلومتر است که نقشه‌های آن تهیه، قرارداد مربوطه آماده شده و در مرحله ثبت شرکت و در ادامه انعقاد قرارداد با وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ثبت شرکت و انتخاب پیمانکار در مدت ۲۴ ماه قطعه سوم کنارگذر شرق را به بهرهبرداری برسانیم.

رییس سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان تصریح کرد: اتصال قطعه سوم کنار گذر شرق اصفهان به دو قطعه دیگر حدفاصل سه راه مبارکه به سمت مجاورت آرامستان باغ رضوان و جاده نایین- سگزی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت کنارگذر شرق اصفهان اظهارکرد: این پروژه کریدور اصلی جنوب به شمال کشور به شمار می‌رود، زیرا بار ترافیکی داخل شهر را به سمت سه راه نطنز برده، حدود ۵۰ کیلومتر مسیر را نزدیک‌تر، از تردد حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار خودرو طی یک روز از حاشیه و مرکز شهر کاسته و می‌تواند در کاهش معضل آلودگی، ترافیک و تصادفات همچنین از لحاظ اقتصادی با صرفه جویی در مصرف سوخت تاثیرگذار باشد.

بهرامی با بیان اینکه مشکل عمده شهرداری‌های شهرستان‌ها، پایدار نبودن بودجه و افزایش هزینه‌ها است، افزود: به غیر از بودجه‌ای که برای شهرداری‌ها در نظر گرفته می‌شود، شهرداری‌ها باید منابعی داشته باشند که با استفاده از آن بتوانند خدمات شهری را به شهروندان ارائه و علاوه بر خدمات شهری بتوانند مباحث توسعه را دنبال کنند.

وی ادامه داد: در گذشته سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شد که در حال حاضر این موضوع در مجلس مطرح شده و امیدواریم نمایندگان به این موضوع با دقت بیشتری بپردازند و هزینه کرد آن را  به همان شکل عوارض نگاه کنند تا این پول در خود استان هزینه شود، زیرا اگر این درآمدها به خزانه دولت واریز شود، برگشت آن با مشکل رو به رو خواهد شد.

کد خبر 356649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.