برداشت ۱۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای در نجف آباد

نجف آباد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۲۹۰ هکتار از اراضی زیر کشت شهرستان از اوایل مهرماه سال جاری آغاز و پیش بینی می‌شود در مجموع شاهد برداشت بیش از ۱۲۰۰ تن از این محصول باشیم.

مجتبی مطهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد اظهار کرد: عمده ارقام کشت شده شهرستان مربوط به ارقام ۷۰۴ و ماکسیما است و عملیات برداشت به منظور استفاده خوراک دام در داخل و خارج شهرستان نیز به کمک ۱۲ چاپر کششی و یک چاپر خودگردان انجام می شود.

وی به آماده کردن ۶۹ تن بذر گندم شامل ۳۵ تن نوع گواهی شده و ۳۴ تن بذر مادری برای کاشت پاییزه سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: علاوه بر این میزان گندم که شامل ارقام سیروان، بک کراس روشن و سیوند است، در خصوص محصول جو نیز بیش از ۷۰ تن از ارقام مختلف شامل ۵۲ تن بذر گواهی شده و حدود ۱۸.۵ تن بذر مادری برای کاشت در سطح شهرستان در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد با اشاره به نصب ۱۳ ایستگاه تله های فرمونی مگس میوه مدیترانه در سطح باغات شهرستان و میادین میوه و تره گفت: این آفت سالیانه خسارات قابل توجهی به باغات شهرستان که حدود پنج هزار هکتار مساحت دارند، وارد می کند.

وی با اشاره به آخرین سرشماری صورت گرفته از زنبورستان‌های شهرستان افزود: حدود سه هزار نفر به صورت مستقیم و نزدیک به ۱۰ هزار نفر غیر مستقیم در صنعت زنبورداری شهرستان فعال هستند و سالانه حدود ۱۱۰۰ عسل تولید می‌شود همچنین علاوه بر تولید سالیانه مقادیر قابل توجهی گرده گل، ژله رویال و بر بوم با کیفیت، این شهرستان بیشترین سهم از تولید لوازم زنبورداری کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 356641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.