الهیاری: در حوزه میراث فرهنگی نیازمند یک عزم ملی هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در میراث فرهنگی همه مسئولان باید کمک کنند چرا که با دارا بودن ۲۲ هزار اثر میراثی، نیازمند یک عزم ملی هستیم و تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی تنها گوشه‌ای از این مسئولیت سنگین را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان امروز _ یکشنبه 29 مهرماه _ در همایش دیدار مردمی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه استان اصفهان در دوره اخیر نزدیک به ۴۰۰ پروژه میراثی داشته است اظهار کرد: پایان سال ۹۶ شاهد پایان مرمت ایوان کاخ چهل ستون پس از ۱۲ سال بودیم. وقتی از میراث فرهنگی صحبت می‌کنیم یعنی همه مردم و افراد فرهنگی مسئول هستند، در میراث فرهنگی همه مسئولان باید کمک کنند چرا که با دارا بودن ۲۲ هزار اثر میراثی، نیازمند یک عزم ملی هستیم و تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی تنها گوشه‌ای از این مسئولیت سنگین را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: اصفهان شاید زمانی در صنعت و کشاورزی پیشرو بوده است اما به دلیل نگاه به توسعه پایدار، نگاه به صنعت نیز باید تغییر کند، چه بسا که تقریباً امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که در حوزه رونق اشتغال، اقتصاد و سرمایه گذاری، گردشگری است که باید وارد میدان شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه گفت: اتفاقی که در این حوزه رخ داده، آن است که تعداد فعالان با پروانه فعالیت گردشگری از تعداد ۱۰ هزار نفر به ۲۴ هزار نفر رسیده است و این به معنای آن است که استان در حوزه گردشگری میانگین رشدی ۳۰ درصدی داشته است، موضوعی که اگرچه می‌تواند در شرایط بین المللی از منظرهایی، چالش ایجاد کند اما از دیگر سو فرصت‌هایی نیز ایجاد می‌کند که استفاده از آن نیازمند تدبیر در سطح ملی و استانی است.

الهیاری به عنوان نمونه به تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان اشاره کرد و گفت: در نیمه اول سال تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان به 400 رسیده و در آینده ایی نزدیک این رقم به 500 خواهد رسید. به این معنا که اصفهان همچنان رتبه اول خود را در این حوزه حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه همچنین به تعداد هنرمندان دارای شناسنامه در دوره قبل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعداد این هنرمندان در این دولت از 400 نفر به 34 هزار نفر رسیده که این خود نشانگر جایگاه ویژه صنایع دستی و نقش آن در توسعه اقتصادی است، و خوشبختانه اصفهان تا این لحظه در حوزه صنایع دستی به عنوان پیش رو عمل کرده است، زیرا ما هنرمندانی داریم که در شهرهای کوچک این استان فعالیت‌های صادراتی دارند.

کد خبر 356625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.