به گزارش ایمنا، فریدون بابایی اقدم با بیان اینکه قطعاً همه فعالیتها تحت تأثیر مسائل و مشکلات مالی شهرداری و آن هم متأثر از مسائل اقتصادی کشور است، افزود: در سال ۹۲ و ۹۳ آمار پروندههای درخواست پروانه ساختمانی بالغ بر پنج هزار مورد در سال بود که امسال کمی بیش از دو هزار پرونده است، در خوشبینانهترین حالت ۵۰ درصد کاهش ساخت و ساز داریم.
بابای اقدم با اشاره به اینکه بالاترین منابع درآمدی شهرداری بالغ بر ۸۰ درصد درآمدها از حوزه شهرسازی حاصل میشود، ادامه داد: هرگونه تغییر منفی در این بخش مجموعه را با مشکلاتی در بخش هزینه و عملکردها مواجه خواهد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: سیاست کلی شورا در راستای مدیریت درآمد و هزینه بود که براین اساس تصور میکنم عملکرد شهردار مناسب و قابل دفاع بوده است.
فریدون بابایی اقدم، با بیان اینکه چند ردیف هزینه بزرگ از جمله مترو در شهرداری داریم که سالها قبل آغاز و در دوره چهارم شورا کمی تسریع یافته است، گفت: شهرداری پیشرو اجرای پروژه بود که بخشی از طریق تسهیلات و بدهی بانکی تقبل میشد و این موارد به دوره مدیریت شهردار فعلی منتقل شد که منجر به تحمیل و بالا رفتن برخی هزینهها بود.
وی ادامه داد: بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و در تکمیل سه کیلومتر آخر خط یک، مهار ایستگاهها و در خط دو نیز نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تزریق شده است. در یک سال گذشته اتمام خط یک و فاینانس خط دوم موضوع ثابت جلسات شورای اسلامی شهر بود.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز، گفت: این مسائل شتاب حرکت شهرداری را گرفته و در مواردی شهردار را به چالش میکشاند. از طرفی در حوزه جاری بودجه با تورم روبهرو هستیم و در طی سالیان با مازاد نیرو و بهرهوری پایین نیروی انسانی مواجه بودیم که از جمله سیاستهای شورا تدوین تدابیر مناسب برای ارتقای بهرهوری نیروی انسانی و انتقال برخی از فعالیتها از حالت برونسپاری به داخل سازمان است.
نظر شما