۸۰ ایده دانش آموزی به نخستین ایده کاپ شهر اصفهان رسید

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: تاکنون ۸۰ ایده دانش‌آموزی به نخستین ایده کاپ شهر اصفهان با محوریت دانش‌آموزان و هم جهت با طرح سؤال مهر شهردار اصفهان با عنوان« شهروند خلاق کیست و وظیفه او در اداره شهر چیست؟»، رسیده است.

محمدحسین قورچانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در طرح ایده کاپ دانش‌آموزان می‌توانند در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم ایده‌پردازی کنند.

وی با بیان اینکه ایده‌کاپ در صدد درگیر کردن دانش‌آموزان از سنین نوجوانی با مسائل و معضلات شهر خود است،  افزود: این طرح در قالب سه موضوع شامل بازی در فضاهای شهری، ترافیک شهری، کاهش آلاینده‌ها (زباله‌ها، پسماند و سوخت‌های فسیلی) برگزار شده است.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از ارسال ۸۰ ایده دانش آموزی به نخستین ایده کاپ شهر خبر داد و تصریح کرد: بیشتر ایده‌ها در خصوص بازی در فضاهای شهری و مسایل ترافیکی بوده است.

وی اظهارکرد: در مسابقه ایده‌کاپ دانش‌آموزان ایده‌های خود را به صورت مکتوب ارایه و پس از داوری ایده‌ها، افراد برگزیده باید در مدت پنج دقیقه ایده خود را پرزنت کنند تا در قالب رای‌گیری طرح برگزیده انتخاب شود.

قورچانی با بیان اینکه مهلت ارسال ایده‌های دانش آموزان تا یکم آبان ماه تمدید شده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این مسابقه تا تاریخ یکم آبان‌ماه به سایت  www.eventbox.ir  مراجعه کنند.

وی گفت: جمع آوری ایده‌ها و طرح‌های جدید از مردم، دانش آموزان و دانشجویان به چند صورت انجام می‌گیرد که یکی از آن‌ها سامانه نظام پیشنهادات است که مردم می‌توانند ایده‌های خود را از طریق این سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: نوع دیگر آن از طریق شرکت در برنامه‌های مسابقه‌ای و جشنواره‌ای با عنوان «ایده‌کاپ» است که تاکنون شاهد برگزاری چند ایده‌کاپ با موضوعات مختلف در شهر بوده‌ایم.

کد خبر 356614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.