برداشت ۱۸۰ تن خرمالو از باغات نطنز

نطنز- مدیرجهاد کشاورزی نطنز گفت: امسال ۱۸۰ تن خرمالو از باغات روستاهای بخش مرکزی نطنز برداشت می‌شود.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، از آغاز برداشت محصول خرمالو از باغات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: میزان برداشت خرمالو هزار کیلو در هر هکتار است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۸۰ تن خرمالو از باغ های نطنز برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی نطنز گفت: این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید محصول خرمالو در استان است و روستاهای برز، هنجن، ولوجرد و یارند در منطقه کوهستانی کرکس از مناطق عمده کشت خرمالو در این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: باغی که به عنوان الگو در استان اصفهان در نظر گرفته شده است با سه هکتار وسعت در روستای هنجن نطنز قرار دارد که به صورت یک دست خرمالو کشت می شود.

به گزارش ایمنا، خرمالو سرشار از ویتامین و مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن همچون کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است.

درخت خرمالو از نوع گیاه گلدار دولپه ای بوده که بیشتر این گونه‌ها بومی مناطق گرمسیر و بعضی از گونه‌ها نیز در آب و هوای معتدل گسترش یافته است. میوه خرمالو به سه روش شامل سیبی، پهن یا گوجه‌ای و موزی تولید می‌شود که نوع گوجه‌ای و پهن آن بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

درخت خرمالو با پیوند تکثیر شده و در شرایط مناسب تا ۱۰۰ سال عمر کرده و از دو تا ۹ متر رشد می کند. این میوه با دارا بودن ارزش غذایی و دارویی فراوان و نیز خاصیت ضد سرطانی، هر یک عدد آن حدود ۸۰ کیلو کالری انرژی داشته و دارای فیبر، مواد آنتی اکسیدان و مقادیر قابل توجه‌ای ویتامین‌های مختلف و شستشو دهنده کلیه است.

برداشت میوه خرمالو از نیمه دوم مهر آغاز و تا آذر ادامه دارد.

کد خبر 356593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.