همه تذکر می دهند، اما از راه حل خبری نیست

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:مشکلات معلول چند عامل است، اولین عامل ناشی از شیطنت رییس جمهور آمریکا است؛ مگر می شود بدون واقع‌بینی اثرات تصمیمات مخرب ترامپ را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، حیدرعلی عابدی امروز یکشنبه-۲۹ مهر- در نطق میان دستور خود گفت: تذکر به دولت برای رفع مشکلات معیشتی و انجام برنامه‌ریزی از سوی بسیاری از سیاستمداران مطرح می‌شود، اما راه حلی ارائه نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی معلول چند عامل است، اولین عامل ناشی از شیطنت رییس جمهور آمریکا است مگر می‌شود، بدون واقع‌بینی اثرات تصمیمات مخرب ترامپ را خنثی کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: چرا با بزرگنمایی ضعف‌ها به دنبال نادیده گرفتن اثرات مخرب تحریم اقتصادی هستیم، باید بپذیرم عمده مشکلات ناشی از بدعهدی آمریکا است. با توجه به فرمایشات امام راحل "هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید"، باید وحدت در کشور حفظ شود، از عوامل دیگر وضعیت اقتصادی، اطمینان نداشتن مردم است؛ چرا که در فضای هیجانی اقدام به خرید طلا و کالا می‌کنندبحث‌های سیاسی و مخالفت با هر اقدام دولت به این بی‌اعتمادی دامن می‌زند، نکته دیگر اینکه نیروها و احزاب مؤمن به جمهوری اسلامی برای کسب اطمینان مجدد مردم چه کردند؟

مصوبات شورای عالی آب اجرا نمی‌شود

عابدی خاطرنشان کرد: شوربختانه به حفظ سرمایه‌های اجتماعی توسط جناح‌های سیاسی توجه  نشده است؛ مدیریت و برنامه‌ریزی دولت در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری راهگشا است.

وی ادامه داد: کشاورزان استان اصفهان مشکلات زیادی دارند و وضعیت استان از لحاظ کمبود منابع آبی بحرانی است، اما مصوبات متعدد شورای عالی آب از جمله مصوبه این شورا که تأکید می‌کند تونل اول و رودخانه زاینده‌رود متعلق به کشاورزان اصفهان است، اجرا نمی‌شود.

وزارت نیرو به مشکلات کمبود آب استان اصفهان توجه کند

این نماینده مردم اصفهان با اشاره به چارچوب رژیم حقوقی زاینده‌رود با توجه به اسناد تاریخی گفت: هرچند که در این زمینه مکاتبات متعددی صورت گرفته و در نامه مورخ ۱۴ تیر سال ۹۷ دفتر ریاست جمهوری به وزرای کشور و نیرو اعلام شده که مقررات اجرا شود و  به حقابه‌ها نیز توجه جدی شود، اما در اثر بی‌توجهی وزارت نیرو مشکلات کمبود آب در استان اصفهان بیشتر شده است.

وی افزود: در نامه ۲۴ اردیبهشت سال ۹۷، معاون اول رییس جمهور ضرورت رفع بحران آب تأکید قرار گرفته و در نامه مورخ ۳۱ اردیبهشت سال ۹۶ نیز درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از سوء مدیریت استفاده از آب رودخانه زاینده‌رود نیز تأکید شده اقدامات لازم انجام شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود گفت:وضعیت اسفبار شغل پرستاری کشور با هیچ شاخصی قابل مقایسه نیست و این موجب فرسودگی پرستاران شده و افت کیفیت خدمات پرستاری را برای بیماران داشته در این راستا دولت باید به وزارت بهداشت برای جذب پرستار توجه کند تا استانداردهای این موضوع لحاظ شود.

 

کد خبر 356589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.