دانشگاه باید به سمت درآمدزایی از طریق علم و خلاقیت حرکت کند

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: باید از ظرفیت شش دانشگاه شهرستان به خوبی استفاده شود، چراکه دانشگاه باید به سمت درآمدزایی از طریق علم و خلاقیت برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان در مراسم افتتاح نخستین مرکز رشد دانشگاهی غرب استان اصفهان در این شهرستان اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته فعالیت دو قشر صاحبان سرمایه و صاحبان فکر فن‌آور بسیار با ارزش است.

وی گفت: مرکز رشد دانشگاهی می‌تواند تلفیقی میان فکرهای نو با صنعت برقرار کند و شهرستان را رو به پیشرفت ببرد.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: شهرستان گلپایگان با قدمت هفت هزار ساله و وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف در بسیاری از حوزه‌ها از شهرهای دیگر در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد.

وی با بیان اینکه نگاه جوان‌گرایی به انتصاب مدیران داریم، افزود: در انتصابات نمی‌گذاریم حتی مدیران میان‌سال منصوب شوند چراکه باید میدان را بیشتر به جوانان داد تا از نیرو و انرژی آنان به خوبی بهره ببریم.

یارمحمدیان با بیان این‌که ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری تا کنون بررسی شده و درصورتی که تنها یکی از این‌ها به ثمر برسد، اشتغالزایی خوبی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: از مدیران کشوری در حوزه تامین منابع انتظار داریم دو میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه تخصیص دهند تا از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت شش دانشگاه شهرستان به خوبی استفاده شود، چرا که دانشگاه باید به سمت درآمدزایی از طریق علم و خلاقیت برود.

کد خبر 356583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.