عقد تفاهم‌نامه خرید ۳۰۰ اتوبوس جدید/ راه‌اندازی خط تراموا در دستور کار است

شهردار اصفهان به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد هزینه این اتوبوس‌ها از سوی دولت، ۳۰ درصد از محل تسهیلات بانکی و ۲۰ درصد را نیز شهرداری پرداخت خواهد کرد که با استفاده از این ظرفیت می‌توان طی دو سال آینده کل ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی با حضور در مجمع عمومی اتوبوسرانی شهرداری اصفهان که در بخشی از جلسه علنی شورای شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و به ویژه اتوبوسرانی در دستور کار قرار دارد که در این راستا تاکنون دو خط جدید ۷۲ و ۵۶ در مناطق محروم شهر راه اندازی شد که رضایتمندی شهروندان را نیز به دنبال داشت.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته ماده ۱۴۱ از اتوبوسرانی برداشته می‌شود، برای این مهم در پایان راه هستیم و به زودی اجرایی خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: مسئولان اتوبوسرانی باید سیاست‌های تعیین شده در شورای عمومی اتوبوسرانی را به صورت جدی دنبال کنند.

وی به برخی نارضایتی‌های ایجاد شده در سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: نارضایتی‌ها به دنبال تاخیر ۲۱ روزه در پرداخت حقوق شهریورماه انجام شده بود در حالی که در روزی که نارضایتیها اعلام شد حقوق این افراد به حساب‌شان واریز شده بود؛ دلیل تاخیر آن نیز پرداخت سه میلیارد تومان پاداش سالانه و یک میلیارد تومان حق بیمه مرداد ماه قبل از واریز حقوق بود.

نوروزی ادامه داد: امسال با افزایش شدید قیمت‌ها مواجه شدیم تا جایی که برای خرید اجناس برای اتوبوس‌ها با چهار برابر قیمت مواجه هستیم.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست کرد: در نرخ بلیت اتوبوس‌ها بازنگری کنند، زیرا نمی‌توان با ۷۰۰ تومان بلیت، لاستیک اتوبوس که چهار برابر قیمت قبل شده، خریداری کرد.

شهردار اصفهان به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و ۳۰ دستگاه اتوبوس در دست بازسازی است.

نوروزی همچنین به عقد تفاهم‌نامهای برای خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد هزینه این اتوبوس‌ها از سوی دولت، ۳۰ درصد از محل تسهیلات بانکی و ۲۰ درصد را نیز شهرداری پرداخت خواهد کرد که با استفاده از این ظرفیت میتوان طی دو سال آینده کل ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی کرد.

وی با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های فرسوده زیاد است، ادامه داد: شهر توان تحمل بیش از این را ندارد و ما سعی کردیم طی یک سال اخیر کمی از سنگینی آلودگی‌ها را کم کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در خصوص خرید اتوبوس‌های جدید خرید اتوبوسهای گازسوز را مطرح کردیم، البته اگر بتوانیم زیرساخت‌های استفاده از اتوبوس‌های برقی را داشته باشیم از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

نوروزی در باره خصوصی سازی ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: هدف از این طرح ارائه خدمات بهتر به شهروندان است، اما در گذشته واگذاری ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بدون واگذاری‌ راننده امری اشتباه بوده است چرا که وقتی اتوبوس واگذار می‌شود باید تبعات آن نیز به بخش خصوصی واگذار شود، شهرداری اصفهان با کنترل دقیق و منظم درصدد رفع مشکلات و نارضایتی مردم از خدمات اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه مدهای مختلف حمل و نقلی در همه دنیا وجود دارد و ما نیز باید از آخرین تکنولوژی‌ها برای این مهم استفاده کنیم، گفت: راه اندازی تراموا را از غرب به شرق در حاشیه رودخانه و از میدان جمهوری به میدان آزادی در دستور کار داریم.

شهردار اصفهان در خصوص مناسب‌سازی اتوبوسها برای معلولان نیز گفت: برای این مهم تاکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده است و بیشتر این اتوبوسها در خطوط بی آر تی فعال هستند.

نوروزی با بیان اینکه برای مناسب‌سازی فضای شهری برای برخی گروه‌های خاص جامعه باید بودجه را دولت تامین و در اختیار شهرداری قرار دهد، گفت: شهرداری امکان تامین این هزینه را ندارد چرا که برای انجام آن نیازمند مصوبه شورای شهر است.

کد خبر 356573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.