مرکز آموزش جوار کارگاهی در برخوار افتتاح شد

برخوار-مرکز آموزش جوار کارگاهی در صنعت تولید آجر نخستین بار در کشور، در شهرستان برخوار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، آرش اخوان مدیر کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در آیین افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی آجر در این شهرستان اظهار کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی علاوه بر تولید باکیفیت و به‌کارگیری نیروی‌های متخصص سبب کاهش بیکاری نیز می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این مرکز آموزشی‌ در استان اصفهان، ۱۲ مرکز جوار کارگاهی در بخش‌های فولاد، انرژی هسته‌ای، سیمان، چینی، تولید لوازم خانگی، پلی اکریل  و آجر فعال هستند و آموزش تخصصی را اجرا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: آموزش در این مراکز بیشتر در کارگاه‌های عملی و خط‌های تولید انجام می‌شود و نیروها در روند تخصصی شغل مربوطه آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: مجوز ‌مراکز آموزش جوار کارگاهی در کارخانه‌های و واحدهای تولیدی که بیش از ۲۵۰ نیرو داشته باشند، داده می‌شود.

اخوان تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور طرح صلاحیت حرفه‌ای کارکنان در استان اصفهان اجرا شده که در این طرح توانایی شغلی افراد مشغول کار، سنجش می‌شود و کسانی که نیاز به آموزش و مهارت دارند به دو روش آموزش کلاسی و یا تجربی دوره می‌بینند.

به گزارش ایمنا، در این آیین از تابلوی مرکز آموزش جوار کارگاهی گروه آموزشی آجر نماچین، کتاب کاربرد نانو فناوری در نمای ساختمان و تابلوی آجر میراث جهانی رونمایی شد.

برای راه‌اندازی مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعت آجر در سه بخش آموزش، کارگاه و آزمایشگاه بیش از پنج میلیارد ریال از بخش خصوصی هزینه شده است.

کد خبر 356567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.