جایگزین‌سازی گونه‌های کاج و اکالیپتوس در برنامه شهرداری

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تنوع، مقاومت و کم‌آب‌بری اولویت طراحی گونه‌های فضای سبز است، گفت: جایگزین‌سازی گونه‌های کاج و اکالیپتوس در برنامه شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان با اشاره به برخی انتقادات مطرح‌شده در خصوص فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: برخی مردم و مسئولان به کاشت اکالیپتوس و کاج در شهر انتقاد دارند. کاشت این دو گونه از سال ۹۵ در محدوده شهر قم ممنوع شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه کاج و اکالیپتوس گونه‌های مقاوم بوده اما برای شهر مطلوب نیستند، افزود: بیش از ۸۰ گونه کاج در دنیا وجود دارد اما گونه‌هایی کاشته شده در قم مناسب اقلیم و آب و هوایی این شهر نیست.

وی با بیان اینکه جایگزین‌سازی گونه‌های کاج و اکالیپتوس در برنامه شهرداری است، تصریح کرد: البته قطع این گونه‌ها امکان‌پذیر نیست اما سعی داریم گونه‌های مناسب اقلیم قم در شهر افزایش یابد.

جوادیان به وجود بیش از ۸۰ گونه کاج در دنیا وجود دارد گفت: گونه کاجی که به عنوان کاج تهران در قم کاشت شده، بومی ایران است؛ این درخت بسیار مقاوم بوده و انواع مختلفی هم دارد که بعضا زیبا هستند. در شهر قم به گونه کاشت کاج توجه زیادی نشده و به همین خاطر بیشتر کاشت سرو و امثال آن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر گونه‌های نارون، توت زینتی، اقاقیا، پائولونیا، زالزالک و ... به‌عنوان جایگزین کاج و اکالیپتوس در شهر در حال کاشت است، گفت: در مرکز تحقیقاتی ۸۰ گونه به منظور بررسی مقاومت آن‌ها کاشته شده است.

وی اظهار کرد: تیم طراحی شهرداری قم تنوع، مقاومت و کم‌آب‌بری را اولویت طراحی گونه‌های فضای سبز می‌دانند.

کد خبر 356566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.