«جاده جوان» نونوار می‌شود

«جاده جوان» تا همین چند ماه پیش برای مسئولان ناآشنا بود و صدای اهالی این منطقه به گوش هیچ کسی نمی‌رسید تا اینکه مشکل ساکنان اطراف این جاده رسانه‌ای شد و این جاده هر چند دیر، اما سرانجام دیده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاده جوان خارج از حریم اصفهان است و طبق قانون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی مسئول ساماندهی آن هستند، اما تا همین چند وقت پیش کسی مسئولیت ساماندهی آن را بر عهده نمی‌گرفت؛ البته تا قبل از تابلویی که بر روی آن نوشته شده «انتهای حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان» جدول‌کشی و آسفالت شده است، اما بعد از آن تابلو، بقیه جاده بی‌صاحب مانده بود.

ساکنان این محدوده از جلوان تا شهرک نگین شرق بارها نامه نوشتند و درخواست آسفالت جاده کرده‌اند: «تاکنون بارها برای وضعیت جاده جوان به شهرداری منطقه ۱۴ و اداره راه و شهرسازی رفتیم، از آنها خواستیم حداقل این جاده را آسفالت کنند اما شهرداری می‌گوید جاده در محدوده آنها نیست و راه و شهرسازی باید آسفالت کند»

این جاده خارج از محدوده شهر است و شهرداری از نظر قانونی نمی‌تواند اقدام کند، برای ساماندهی وضعیت این جاده مرگبار که هر بار حادثه‌ای هولناک در آن اتفاق می‌افتد، شهردار اصفهان به همراه مدیر کل راه و شهرسازی استان از این جاده بازدید کرد تا ساکنان شهرک‌های واقع شده در این جاده همچون فرزندان ناخوانده شهر هستند از بلاتکلیفی بیرون آیند.

 

پس از این بازدید، شهردار اصفهان با توجه به اینکه مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اجرای روکش آسفالت جاده جوان را بر عهده گرفت، به مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان مهلتی ۱۰ روزه دارد تا اصلاح هندسی ورودی این جاده را انجام دهد.

علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: بر اساس خواسته مردم جلوان به خصوص شهرک نگین در خصوص وضعیت نابسامان جاده جوان، آسفالت این جاده پس از سالها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اصلاح هندسی این جاده از  سمت بزرگراه شهید اردستانی نیز در اولویت قرار گرفت، ادامه داد: این اصلاح هندسی باعث می‌شود که از ورود خودروهای سنگین از سمت بزرگراه شهید اردستانی به این جاده جلوگیری شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بنا به دستور شهردار اصفهان همچنین مقرر شد از سمت ورودی عاشق اصفهانی، تابلوهای «عبور ممنوع» برای خودروهای سنگین نصب و پیگیری‌های لازم انجام شود تا پس از اتمام پروژه خیابان فرزانگان که به طول شش کیلومتر در حال اجرا است، ورود تریلی و کامیون‌ها از سمت عاشق اصفهانی به جاده جوان نیز حذف شود.

وی تأکید کرد: تا زمان تحقق پروژه فرزانگان، بازه زمانی معینی در طول روز برای تردد خودروهای سنگین در نظر گرفته خواهد شد، همچنین اداره کل راه و شهرسازی موظف شد پس از انجام اصلاح هندسی، روکش آسفالت جاده جوان را انجام دهد.

کد خبر 356563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمادی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    4 0
    با سلام و تشکر از پیگیری شما خواهشا تا اتمام انجام کار ار مسئولین دست بر ندارید با تشکر از ایمنا