ثبت اطلاعات شهرداری ۵ کلانشهر کشور در سامانه" سبد"

مدیر مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری مشهد بانک مطالعاتی کلانشهرهای کشور را برعهده دارد، گفت: در حال حاضر اطلاعات شهرداری کلانشهرهای مشهد، تهران، قم، شیراز و زاهدان در سامانه سبد ثبت شده است.

به گزارش ایمنا، محمد مهدی کریمی، اظهار کرد: در حال حاضر سامانه‌ای تحت عنوان سامانه "سبد" با رویکرد مدیریت دانش اطلاعات در شهرداری مشهد راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد کنونی ما تشکیل بانک مطالعاتی است، افزود: در این سامانه اسناد دانشی همچون طرح‌های تحقیقاتی و تجربیات کارکنان در حال ثبت است که پس از آن توسط کمیته ارزیابی می‌شود. همچنین باید به این مسئله توجه داشت که تمامی تحقیقات صورت گرفته معاونت‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری مشهد در این سامانه ثبت می‌شود.

مدیر مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد در حال حاضر بانک مطالعاتی کلانشهرهای کشور را برعهده دارد و در نخستین گام نیز تمامی اطلاعات شهرداری مشهد را با اطلاعات شهرداری تهران تبادل کرده‌ایم به نحوی که هم اکنون اطلاعات شهرداری تهران در تمامی زمینه‌ها همچون حمل و نقل، شهرسازی و ... قابل دسترسی است.

کریمی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به جهت حضور در این سامانه اعلام آمادگی کرده است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه یکی از مهم‌ترین اتفاقات صورت گرفته این خواهد بود که کارمندان شهرداری‌های مشهد و اصفهان و دیگر شهرهای کشور می‌توانند از این پژوهش‌ها استفاده کرده و هم‌افزایی خوبی میان این شهرداری‌ها شکل خواهد گرفت.

مدیر مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد تصریح کرد: گام بعدی پیگیری داده‌های اطلاعاتی سایر کلانشهرها است به نحوی که هم اکنون این مهم در حال انجام بوده و شهرداری‌های کلانشهرهای شیراز، زاهدان و قم داده‌های خود را در این سامانه قرار داده‌اند و شهرداری کلانشهر تبریز نیز برای ثبت اطلاعات خود در سامانه سبد اعلام آمادگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون از سوی این مدیریت تیم‌های تخصصی ضمن مراجعه به حوزه‌های مختلف مدیریتی، آن دسته از طرح‌های تحقیقاتی که منجر به نتیجه شده را تحویل و با نام مدیر در سامانه " سبد" ثبت می‌کنند.

کد خبر 356560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.