ستاد احیای دائمی رودخانه زاینده‌رود تشکیل می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ستاد احیای دائمی رودخانه زاینده‌رود به دستور معاون اول رییس جمهور تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جمعیت کشور رو به افزایش است و برای مدیریت نیازهای این جمعیت باید علم و دانش و تجربه در کنار هم قرار گیرند، اظهار کرد: اقدامات بدون برنامه در کشور باعث شده است با مشکلاتی دست به گریبان باشیم مانند وضع اقتصادی موجود که اگر تلاش بیشتری می‌شد شرایط زندگی برای مردم بهتر بود.

وی با بیان اینکه نبود برنامه‌ریزی در استان نیز مشاهده میشود، اضافه کرد: علی رغم اینکه گفته می‌شود رودخانه زاینده‌رود به دلیل خشکسالی آب ندارد اما سازمان هواشناسی اعلام کرد که میزان بازندگی‌ها تنها ۳۰ درصد نسبت به ۲۰ سال اخیر کاهش یافته است؛ بنابراین نمیتوان همه دلایل خشکی زاینده‌رود را به خشکسالی ربط داد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان وضعیت رودخانه را بهبود بخشید، گفت: تجربه سفر سازمانهای مردم نهاد به حاشیه‌های رودخانه زاینده‌رود نشان داد که اگر مدیریت این موضوع به مردم واگذار شود، می‌توان با تعامل بیشتر این موضوع را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است، افزود: عملیات احداث سد و تونل سوم کوهرنگ ۱۵ سال است که آغاز شده، وضعیت امروز اجرای این پروژه مطلوب نیست و باید برنامه‌ریزی صورت گیرد که بیش از این ضرر نکنیم.

معین با بیان اینکه طرح‌هایی که در حاشیه احیای رودخانه زاینده‌رود مطرح است و از جمله بازچرخانی آب، بدون وجود آب و اقدامات اساسی آنگونه که انتظار می‌رود توان رفع مشکل را ندارد، اضافه کرد: ما به عنوان متولیان مدیریت شهری برای احیای زاینده‌رود و جلوگیری از خسارات ناشی از خشکسالی از جمله فرونشست زمین آماده هر گونه مساعدت هستیم.

وی ضمن گرامی‌داشت روز آمار و برنامهریزی تصریح کرد: از مسئولان این سازمان درخواست داریم برنامه‌ریزی عملیاتی و قانونی را برای رفع مشکلات استان اصفهان در دستور کار خود قرار دهند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به دیدارش با معاون اول رییس جمهور در خصوص حل بحران زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: وی در این دیدار دستور تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود را با همکاری همه وزارت‌خانهها و سازمان‌های مسئول صادر کرد ضمن اینکه قبل از آن هم رییس‌جمهور رفع مشکل زایندهرود را بعد از  دریاچه ارومیه به مردم ایران و اصفهان وعده داده‌ است.

کد خبر 356556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.