در فصل سرما از خوردن شلغم غافل نشوید

با شروع فصل سرما، انواع ویروس‌های سرماخوردگی از راه می‌رسند و افراد زیادی را مبتلا می‌کنند. شلغم یکی از سبزیجات ریشه‌ای است که نقش مهمی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی دارد.

به گزارش ایمنا، این عضو خانواده سبزیجات خواص بسیار زیادی دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تقویت سیستم ایمنی با مصرف شلغم

از آنجا که شلغم حاوی آهن است، درمان گیاهی مفیدی برای مبتلایان به کم‌ خونی محسوب می‌شود. همچنین این گیاه به دلیل دارا بودن ویتامین C و اسید اسکوربیک، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی شناخته می‌شود که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، بدن را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند.

پیشگیری از سرطان با خوردن شلغم

مصرف شلغم باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی شده و از بروز مجدد این بیماری جلوگیری می‌کند. دلیل این پیشگیری در ویتامین E، منگنز و بتاکاروتن موجود در شلغم نهفته است که آنتی اکسیدان‌های پیشگیری از سرطان محسوب می‌شوند. بنابراین به مبتلایان این بیماری مهلک و یا افرادی که سابقه ابتلا به سرطان را در خانواده خود دارند توصیه می‌شود از خوردن شلغم غافل نشوند.

نقش شلغم در سلامت قلب

شلغم حاوی فیبر است که یک نوع درمان گیاهی برای مبتلایان به فشار خون بالا محسوب می‌شود. همچنین فیبر موجود در آن به کاهش کلسترول کمک کرده و در نتیجه سلامت قلب را تضمین می‌کند. علاوه بر این وجود پتاسیم و فیبر در شلغم باعث بازشدن رگ‌ها شده، تنگی عروق را کاهش داده و از گرفتگی رگها جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید که این عضو خانواده سبزیجات نقش موثری نیز در پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی دارد.

با خوردن شلغم، استخوان‌های خود را تقویت کنید

کلسیم، یکی از مواد ضروری برای داشتن استخوان‌های سالم است. از آنجایی که این عنصر ضروری به وفور در شلغم یافت می‌شود، تراکم استخوان‌ها را افزایش داده و برای مبتلایان به بیماری  آرتریت، مفید است.

عملکرد بهینه هورمون‌ها با مصرف شلغم

شلغم منبع خوبی برای ویتامین B است که سلامت روحی و جسمی افراد را تضمین کرده و نقش مهمی در عملکرد بهینه هورمون ها و آنزیم‌های بدن دارد. از دیگر خواص شلغم میتوان به وجود دو ماده مفید امگا ۳ و ویتامین K اشاره کرد که برای رفع التهابات مفید است. بنابراین به افرادی که از بیماری‌های التهابی رنج می‌برند، توصیه می‌شود، جوشانده برگ‌های شلغم را میل کنند.

کد خبر 356544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.