پروانه جدیدی برای نانوایی در اصفهان صادر نمی‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه پروانه جدیدی برای نانوایی در اصفهان صادر نمی‌شود، گفت: اما اگر جابه جایی‌هایی در کارگروه اصلی تأیید شود در کمیسیون استان نیز بررسی و نتیجه نهایی اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسرافیل احمدیه پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور در اجلاسیه شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط کشور خاص است و همه ما مسئولان نیز همانند همه مردم شهروندان  این کشور هستیم، اظهار کرد:  باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد سه قوه، همه باید در کنار هم باشیم؛ دولت اگر انتخاب همه ملت است باید برای همه ملت کار کند و این یک اصل قابل توجه است که باید با کمک هم کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به بهم ریختگی بازار پس از نوسانات ارز گفت: در حال حاضر وضعیت در حال بهتر شدن است و دولت نظام خاصی برای تهیه مواد اولیه و تولید قرار داده، هرچند ماهم تذکراتی داشته‌ایم اما باید بهترین کار را انجام دهیم و وظیفه هرکس چنین حکم می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خصوص احتکار اجناس در استان اصفهان اظهار کرد: مردم اگر از احتکاری خبردارند که انباری وجود دارد و از چشم بازرسان به دور مانده ، به شماره  ۱۲۴ اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

نمی توان جلوی واگذاری معادن در فضاهای آزاد را گرفت

وی در خصوص واگذاری معادن اظهار کرد:  واگذاری معادن قانون خاص خود را دارد و ما هم نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم چون وقتی قانوناً کسی فضایی را که آزاد است می‌گیرد، کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد چرا که واگذاری معدن قوانین خاص خود را دارد مگر اینکه سازمان هایی که روی زمین کار می کنند قبلاً به ما بگویند که آن منطقه را برای آن‌ها حفظ کنیم و واگذاری در آن محدوده صورت نگیرد.

احمدیه تصریح کرد: در خصوص مناطق چهارگانه محیط زیست در استان اصفهان نیز باید توجه داشت برای واگذاری معادن موجود در این محدوده استعلام واگذاری معادن از محیط زیست انجام می‌شود و از آنجایی که استعلام از اداره کل محیط زیست زمان بر است استعلام از ادارات تابعه را در دستور کار قرار داده ایم تا زودتر به نتیجه برسیم.

وی در خصوص انتقادات اعضای شورای اسلامی استان اصفهان نسبت به قیمت نان و کمبود سهمیه آرد در شهرستان‌ها گفت: قیمت نان در سطح ملی قیمت گذاری می شود و استان و شهرستان نمی‌تواند تغییری در قیمت آن داشته باشد؛ تنها ۱۰درصد افزایش قیمت در اختیار استان‌ها است ضمن اینکه تأیید می‌کنم سهمیه آرد شهرستان‌ها افزایشی نداشته بلکه رو به کاهش است.

وی ادامه داد: سهمیه آرد در برخی از شهرستان‌ها نیز بالاتر از میانگین استان است؛ سرانه آرد هر نفر در اصفهان پنج کیلوگرم است اما در برخی شهرستان ها به هشت تا ۹ کیلوگرم نیز می رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه طی چهار سال اخیر ۲۰ درصد کاهش سهیمه آرد استان را داشتیم، افزود:  متناسب کردن سهمیه‌ها در کارگروه آرد و نان استان مطرح شده است که این کارگروه در شهرستان‌ها وجود ندارد اما به فرمانداران شهرستان‌ها در این خصوص اختیار داده شده است که تغییرات مورد نظر خود در خصوص سهمیه‌ها به اداره صمت ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه پروانه جدیدی برای نانوایی در اصفهان صادر نمی‌شود، گفت: اما اگر جابه جایی‌هایی در کارگروه اصلی تأیید شود در کمیسیون استان نیز در این زمینه بررسی‌های لازم صورت می گیرد.

احمدیه در خصوص ورود مواد اولیه گفت: در حال حاضر تنها برای دارو و مواد غذایی از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌شود و برای  وارد کردن مواد اولیه صنایع، مواد اولیه فولاد، مواد اولیه پتروشیمی و ماشین آلات نیز ارز ارایه شده در سامانه نیما در نظر گرفته شده است.

کاهش سن کارکنان ادارات صمت اصفهان

وی در خصوص کاهش سن کارکنان اداره صمت گفت: سال گذشته ۲۴ نفر از فرزندان شاهد از طریق مجوز بنیاد شهید در ادارات صمت استان استخدام شدند و برخی انتقالات انجام شد؛ در صورت اجازه استخدام علاقمند به استفاده از نیروهای جدید و جوان هستیم و در این خصوص سن کارکنان ادارات صمت ۱۰ تا ۱۵ سال جوان‌تر شدند و در شهرستان‌ها حداقل یک مورد نیروی جوان استخدام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  با انتقاد از قدیمی بودن وسایل نقلیه در ادارات صمت استان گفت: از سال گذشته تقاضای خرید ۱۰ خودرو داشته‌ایم که نیمی از آن‌ها هنوز تحویل داده نشده و در صورت تحویل همه این تعداد به ادارات شهرستانی تحویل داده می‌شود و امسال هم تصمیم خرید چند خودرو داریم که برای هر اداره حداقل یک وسیله نقلیه در نظر گرفته شود.

احمدیه در خصوص ثبت و سفارش کالا گفت: ثبت و سفارش کالا از طرق اداره صمت انجام می شود و وضعیت کنونی بهتر است تا جایی که ۲۰۰ میلیون دلار به واردات اختصاص یافته و ۸۰ میلیون دلار هم هر ماه برای واردات لاستیک تخصیص یافته است.

کد خبر 356509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.