۲۹۹ نفر در اصفهان مجوز سقط درمانی دریافت کردند

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: طی شش ماه امسال ۲۹۹ نفر از ۳۴۸ متقاضی برای بررسی درخواست های سقط درمانی استان اصفهان موفق به دریافت مجوز این عمل شده‌اند.

علی سلیمانی‌پور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی به عنوان تنها متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی در کشور است، اظهار کرد: بر این اساس طی شش ماه نخست امسال ۳۴۸ نفر برای دریافت این مجوز به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: ۲۹۹ نفر از مراجعه کنندگان برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان موفق به دریافت این مجوز شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۳.۳ درصدی تعداد مراجعه کنندگان برای دریافت مجوز سقط درمانی در استان اصفهان در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اضافه کرد: باید توجه داشت که سقط جنین تنها در صورت عمر کمتر از چهار ماه جنین و وجود ناهنجاری‌های شدید مادرزادی و یا ابتلا بودن مادر به بیماریهای صعب العلاج همراه باخطر جانی در صورت تداوم بارداری صادر می‌شود.

مرگ ۸۲ مرد و زن اصفهانی بر اثر سوختگی

وی همچنین آمار جان باختگان ناشی از سوختگی در استان اصفهان طی شش ماه امسال را ۸۲ نفر و شامل ۴۱ زن و ۴۱ مرد اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به ۹۴ نفر فوت ناشی از سوختگی سال گذشته ۱۲.۸کاهش داشته است.

سلیمانی پور مرگ و میر ناشی از مسمویت گاز مونواکسید کربن استان اصفهان طی شش ماه نخست امسال را چهار نفر دانست و گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۷ نفر گزارش شده بود که خوشبختانه با کاهش چشمگیری در این زمینه رو به رو بوده‌ایم.

کد خبر 356454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.