ورزش همگانی پیر و جوان نمی‌شناسد

لنجان-دبیر هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان گفت:محیط شهری باید به شکلی طراحی شود که از فعالیت بدنی شهروندان حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ژاله مبشری در حاشیه جشنواره ورزشی بانوان در باغ بانوان چمگردان اظهار کرد: هفته تربیت بدنی فرصتی مناسب برای آشتی خانواده ها خصوصا بانوان با ورزش بوده چراکه متاسفانه به دلایل مختلف زﻧﺎن اﯾراﻧﯽ از «ﻓﻘر ﺣرﮐﺗﯽ» رﻧﺞ ﻣﯽ ﺑرﻧد و اﮐﺛر انها نیز از اﯾن ﮐﻣﺑود اطﻼع درستی ﻧدارﻧد و برهمین اساس برای برطرف کردن فقر حرکتی بانوان باید ورزش را در بین آنها ترویج دهیم.
وی با بیان اینکه اگر بانوان سالم، با نشاط، پر انرژی و شاداب باشند بدون شک جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، افزود: ورزش از اضطراب و افسردگی کاسته و اعتماد به نفس را افزایش می دهد از این رو هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان تلاش کرده به بهانه های مختلف و در مراسم های‌ شادی‌بخش، ولادت‌ها و عیدهای ملی_مذهبی فرصت را غنیمت شمرده و به معرفی ورزش همگانی بپردازد.
دبیر هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان با بیان اینکه محیط شهری باید به شکلی طراحی شود که از فعالیت بدنی شهروندان حمایت کند، تصریح کرد: ورزش همگانی پیر و جوان و جنسیت نمی‌شناسد، و برپایی آن در پارک ها و محلات می تواند محیطی مفرح را برای شهروندان رقم بزند و با انرژی بیشتر به فعالیت روزانه خود بپردازند اما متاسفانه در شرایطی که ورزش همگانی تاثیربسیار زیادی در ساختن یک جامعه سالم و با نشاط دارد همیشه مغفول مانده است.
وی ادامه داد:به بهانه فرا رسیدن هفته تربیت بدنی هیئت ورزش های همگانی شهرستان لنجان در رده‌های سنی مختلف جشنواره و مسابقات مختلف ورزشی را با اهداف توسعه ورزش قهرمانی و همگانی و ایجاد شور و نشاط در بین جامعه برنامه ریزی کرده است.
وی با بیان اینکه همه فکر می کنند ورزش همگانی فقط به پیاده روی یا کوه نوردی منتهی می شود و این درحالیست که ورزش همگانی حوزه گسترده ای دارد، خاطرنشان کرد: در جشنواره ورزشی بانوان تلاش شده رشته‌های ورزش همگانی شامل آمادگی جسمانی، پیلاتس، داژبال، طناب کشی، دارت، تنیس روی میز، بازی‌های ورزشی کودکان، ورزش‌های انجمن مادران، پیاده‌روی و... برای بانوان برگزار شود و از سوی دیگر ورزش پیلاتس نیز برای بانوان شهرستان لنجان معرفی گردد.
مبشری اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان «پیلاتس» ورزشی است، که برای بهبود سلامت عمومی و تندستی بسیار مناسب بوده و تقویت سیستم ایمنی، ارتقای قوای بدن برای مهار فکر و ذهن از افکار منفی، کاهش دردهای ستون فقرات و کمر، کشیدگی اندام، انعطاف و تعادل بدن از فایده های این ورزش است.
وی عنوان کرد: امروز باید به گونه ای عمل کرد که همه مردم را به ورزش کردن تشویق کنیم تا بهانه ای برای سکون نداشته باشند و در این مسیر از ظرفیت رسانه های جمعی و بیلبوردهای تبلیغاتی‌ که در اختیار شهرداری‌هاست باید به شکل منسجم و برنامه‌ریزی شده‌ای استفاده کرد تا شهروندان به ورزش ترغیب شوند.

کد خبر 356451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.