افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی

استراتژیست ارشد موسسه آر بی سی کاپیتال بر این باور است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل کیتکو نیوز، کریستوفر لونی استراتژیست برجسته موسسه آر بی سی کاپیتال اظهارکرد: قیمت طلا در یک مسیر صعودی قرار دارد ولی این مسیر کاملا هموار و بدون دردسر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: قیمت طلا توانسته است مشکلات بزرگی را طی ماه های گذشته پشت سر بگذارد و اکنون برای یک جهش بزرگ تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی آماده شده است.

این تحلیلگر ارشد بین المللی گفت: به نظر من طلا فرصت زیادی برای افزایش چشمگیر قیمت طی ماه های آینده و حتی در سال ۲۰۱۹ میلادی دارد. ولی این بدان معنا نیست که مسیر قیمت طلا بدون چالش و دردسر خواهد بود.

وی پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به ۱۲۶۶ دلار خواهد رسید.

این در شرایطی است که قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

موسسه سرمایه گذاری آر بی سی پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۳۳۸ دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد عملکرد بازار سهام و شاخص ارزش دلار در ماه های آینده مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

مهمترین چالش تکنیکال قیمت طلا در روزهای آینده

تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که مهمترین چالش قیمت طلا در روزهای آینده شکستن سطح مقاومتی ۱۲۳۸ دلاری خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، چارلی ندوس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری لاسال فیوچرز اظهارکرد: میانگین قیمت جهانی طلا در ۱۰۰ روز گذشته ۱۲۳۸ دلار بوده و این مسئله اهمیت زیادی دارد که این سطح مقاومتی طی روزهای آینده شکسته شود.

وی تصریح کرد: گرچه قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افت نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده و توانسته است وارد کانال ۱۲۰۰ دلاری شود، ولی این فلز گرانبها باید بالاتر از سطح حمایتی و حساس ۱۲۲۰ دلار تثبیت شود.

ندوس افزود: اگر طلا بتواند در بالاتر از سطح حساس ۱۲۲۰ دلاری تثبیت شود، سرمایه گذاران بیشتری وارد بازار طلا خواهند شد و این مساله به ادامه روند صعودی قیمت طلا کمک زیادی خواهد کرد.

وی گفت: البته جای تعجبی نخواهد بود اگر طلا طی روزهای آینده به طور موقت تا سطح حمایتی ۱۲۰۴ دلاری عقب نشینی کند ولی اگر بتواند سطح حمایتی ۱۲۰۰ دلاری را حفظ کند، بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران اقتصادی، قیمت کالاهای راهبردی به خصوص فلزات گرانبها در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای مالی و نوسانات نرخ ارز قرار خواهد داشت.

منبع: سایت طلا

کد خبر 356430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.