افزایش وام مسکن مُسکنی موقت برای مشکلات این بازار است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش میزان وام مسکن راه حل اساسی برای حل مشکل بازار مسکن و تامین خانه برای اقشار مختلف جامعه نیست، افزایش وام، مُسکنی موقت برای بیماری گرانی مسکن است.

به گزارش ایمنا، سیدحسین افضلی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای افزایش دو برابری وام مسکن، اظهارکرد: در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، خانواده ها به ویژه زوج های جوان توان خرید مسکن ندارند و این مسئله مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش میزان وام مسکن بی شک در خانه دار شدن عده ای از افراد اثرگذار است، اما مشکلی اصلی این است که آیا همه خانواده ها و زوج های جوان توان مالی برای بازپرداخت تسهیلات را دارند.

وی گفت: به طور حتم با افزایش وام مسکن به حدود ۱۶۰ میلیون تومان، میزان اقساط آن نیز بالا خواهد رفت و با توجه به میزان حقوق مردم، بخشی از آنها توان پرداخت اقساط را نخواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من افزایش وام مسکن راه کار اساسی و اصلی برای حل مشکلات مسکن در کشور نیست، در شرایط کنونی جای خالی برنامه و سیاست دولت در حوزه مسکن به شدت احساس می شود، به طوری که درمقطعی صحبت از ساخت مسکن اجتماعی شد، اما عملا هیچ اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفت.

افضلی گفت: تجارب دیگر کشورها نشان می دهد که ارائه وام به خریداران آن‌قدر بازده نداشته و اثرگذار نیست، از این رو به نظر من تسهیلات و وام‌ها به صورت کلان در اختیار شرکت‌های دارای اهلیت و معتمد ساخت و ساز قرار بگیرد، تا آن ها متناسب با نیاز جامعه اقدام به مسکن سازی بکنند.

وی تصریح کرد: به طور حتم با واگذاری این امور به سازندگان معتمد، بهترین ساخت با کیفیت بالا اما قیمت معقول و در کمترین زمان به مردم واگذار می‌شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 356425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.