برخی قوانین حوزه اقتصاد نیازمند تغییر یا اصلاح است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:قوانینی در کشور وجود دارد که ۷۰ سال پیش به تصویب رسیده است که امروز کارایی نداشته و نیازمند تغییر بوده چراکه این قوانین به دلیل آنکه به روز نشده اند روزنه‌ای برای فساد شده و گاهی همین قوانین، اقتصاد و فرهنگ کار وتلاش را به نابودی می‌کشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: کشور برای رفع مشکلات نیازمند به انقلاب درونی است، البته منظور از انقلاب درونی نیز انقلابی نیست که زیر ساخت های کشور را از بین ببرد بلکه منظور انقلابی است که برخی سنت‌ها، فرهنگ های غلط، تابوها و مقررات تاریخ مصرف گذشته را از میان بردارد.

وی افزود: آحاد مردم باید با شجاعت در مسیر تحقق این انقلاب تلاش کنند، البته برخی سنت‌ها و قوانین کشور تبدیل به تابو شده‌اند.

امام جمعه زرین شهربا بیان اینکه برخی قوانین حوزه اقتصاد نیازمند تغییر یا اصلاح است، تصریح کرد: قوانینی در کشور وجود دارد که ۷۰ سال پیش به تصویب رسیده است که امروز کارایی نداشته و نیازمند تغییر بوده چراکه این  قوانین به دلیل آنکه به روز نشده اند روزنه‌ای برای فساد شده و گاهی همین قوانین، اقتصاد و فرهنگ کار  وتلاش را به نابودی می‌کشد از این رو مدیران و برنامه ریزان، نخبگان و دانشگاهیان باید با شجاعت به میدان بیایند تا این سنت‌ها، قوانین و فرهنگ های غلط را تغییر دهند.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه همواره در مسیر پیشرفت و توسعه انقلاب حرکت کرده اند البته در برخی مواقع نیز مسیر غلط و اشتباه را رفتند، برخی علما و برزگان حوزه به کنج حجره های خود رفتند و در میان کتاب ها غرق شدند و برخی دانشگاهیان دچار غرب گرایی شدید شدند و همه چیز را در علوم غربی جستجو می‌کردند، هرچند مصیبت ها را دیدند اما دم برنیاوردند.

باقریان اضافه کرد: درمان بسیاری از مشکلات امروز کشور در درون کشور بوده و این مهم را بارها در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شنیده ایم اما متأسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: مدیران و برنامه ریزان کشور باید به دور از احساسات و جناح ها منویات راهبردی مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند و برای تحقق آن جهادی و انقلابی تلاش کنند تا درمان درد ها و مشکلات پیدا شود.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با نخبه گان مطالبی را بیان فرمودند که امیدواریم مورد دقت و نظر همه جامعه به ویژه مدیران کشور قرار گیرد، اینکه معظو له به صراحت فرمودند نخبه های کشور را دریابید بدان معناست که در همه‌ مسائل کشور باید به نخبگان و استفاده از ظرفیت آنها توجه جدی داشت نه اینکه فقط در حد شعار باقی بماند.

وی افزود: مسئولان باید منویات راهبردی مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانند تا نخبگان کشور لمس کنند در تک  تک مسائل جامعه نقش برجسته و مهمی را بر عهده دارند.

امام جمعه زرین شهر آزادی را هدیه الهی به انسان ها دانست و تصریح کرد: آزادی رمز شکوفایی و توسعه انسان است، اما امروز در کشور بسیاری از افراد وابسته به قید بندهایی چون جناح، باند، گروه، مدرک، شغل و ... هستند و این یک آفت بزرگ برای انسان آزاده  به شمار می آید.

وی ادامه داد: کرسی های آزاد اندیشی که در زرین شهر آغاز شده است، اقدام قابل تقدیری است، هرچند برخی ها اظهار داشته اند که جای کرسی های آزاد  اندیشی در دانشگاه و مدارس بوده نه در مسجد و این خود یکی از اشتباهات آسیب زا و غلط ما در گذشته است.

باقریان اضافه کرد: در گذشته با همین تفکرات غلط مسجد را از دانشگاه و مدارس جدا کردیم و در مساجد به جای پرداختن به موضوعات روز و مورد نیاز صرفاً به برگزاری روضه و عبادت مشغول شدیم درحالی که مساجد بهترین مکان برای برگزاری برنامه هایی است که روشنگری را برای آحاد مردم رقم بزند.

وی عنوان کرد: امروز مساجد باید به سمتی حرکت کنند که محلی برای رفت آمد دانشگاهیان، نخبه های حوزه، دانشگاه و مدارس باشد تا نخبه گان علمی کشور ببیند در کنار عبادت که لازمه هر موفقیتی است، مباحث علمی و روز نیز با آزادی کامل در مساجد مطرح می شود.

کد خبر 356415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.