این روزها بعضی از مجلس گله‌مند هستند

امام جمعه موقت اصفهان خطاب به مسئولان کشور گفت: به این مغرور نشوید که آرای مردم شما را به اینجا رسانده است. متاسفانه غرور آرای مردم بسیاری از مسئولان را گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اصفهان در تفسیر سوره جمعه اظهار کرد: فرقه یهود مردمانی دنیا پرست و سودجو و از هر راه حلال و حرامی به دنبال ثروت هستند و امتیاز را به این موضوع می‌دانند. لذا در انتخابات آمریکا یهود و صهیونیست‌ها حرف اول را می‌زنند؛ این‌ها با خرج کردن میلیاردها دلار هرکسی که بیشتر از آنها حمایت کند، او را انتخاب می‌کنند. داستانی در تورات تحریف شده است که این داستان نشان از خود پرستی و نژاد پرستی آنها دارد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: در این داستان آورده‌اند که یک شب یعقوب پیغمبر به بیابان رفت تا خدا را ملاقات کند و بعد از اینکه خدا را ملاقات کرد میان این دو کشتی در گرفت که در این کشتی یعقوب بر خدا غالب شد و او را زمین زد. او سپس روی سینه خدا نشست و از او امتیاز خواست که خدا به یعقوب پیغمبر امتیاز اسرائیل را داد و او و فرزندانش را برترین انسان‌های روی زمین قرار داد و بهشت را مخصوص اسرائیل و فرزندان اسرائیل قرار داد. این فکری است که در مغز اسرائیل وجود دارد، البته آنچه گفتم تورات واقعی نبود؛ بلکه توراتی بود که به دست جنایتکار یهود تحریف شده و این داستان خرافی در آن به وجود آمده است.

ستم‌های قوم یهود

وی ادامه داد: به همین دلیل یهود می‌گوید بقیه باید خدمتگذار ما باشند و ما باید از وجود آنها استفاده کنیم. این فکر تجاوز کارانه یهود است که البته در آیه‌ای از قرآن خداوند می‌فرماید دشمن ترین دشمنان شما مسلمان، یهودیان هستند. هم زمان رسول مکرم اسلام، یهود به مسلمانان آزار رساندند و هم در عصر ما که یکی از نمونه‌های جنایات این‌ها غصب فلسطین و آواره کردن عده‌ زیادی از آنها در بیابان‌ها و قتل آنها است.

حجت الاسلام میردامادی اظهار کرد: قرآن مجید می‌فرماید ای یهودی‌ها اگر فکر می‌کنید اولیای خدا هستید و دیگران اینچنین نیستند، پس آرزوی مرگ کنید؛ چرا که اولیای خدا آن عالم برایشان خیلی بهتر از این عالم است. واقعاً کسی که از اولیای خدا باشد آن عالم برایش خیلی بهتر از این عالم است. امیر المومنین می‌فرمایند به خدا قسم عشق علی به مرگ بیشتر است از عشق طفل شیرخوار به سینه مادر.

وی با بیان این که در لحظات آخر زندگی، زمانی که انسان عالم ملکوت را دید بسیار برای رفتن به آن عالم لحظه شماری می‌کند، افزود: ملائکه پرده‌ها را عقب می‌زنند و این‌ها بهشت را مشاهده می‌کنند و برای رفتن لحظه شماری می‌کنند. اما خدا به یهودی‌هایی که خود را اولیای خدا و بقیه را نژاد پست می‌دانند، می‌گوید چرا اینقدر در جمع کردن ثروت و قدرت می‌کوشید؟ شما چه بخواهید چه نخواهید به وقتش مرگ برای شما خواهد رسید.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در آیه بعد خداوند به یهودی‌ها می‌فرماید شما هیچوقت دلتان نمی‌خواهد بمیرید به خاطر اینکه خودشان اعمال و ظلم‌های خود را می‌دانند. این مرگی که شما از آن فرار می‌کنید به وقتش خواهد آمد. شما را به سوی عالمی که غیب و شهود در آن عالم هست می‌کشد و شما را از اعمالتان با خبر می‌سازد.

مشکلاتی که برای ملت به وجود آمده، نباید لطمه‌ای به دینمان وارد کند

حجت الاسلام میردامادی افزود: طوری نباشد که در لحظات آخر التماس کنیم که خدایا ما را به دنیا برگردان تا جبران کنیم. همه مجهز شویم و راهمان را راه خدا قرار دهیم. در سختی، در راحتی، در رفاه و در مقابله با مشکلات خدا را فراموش نکنیم. در زمانی که مشکلاتی برای ملت ما به وجود آمده است، نباید لطمه‌ و صدمه‌ای به دینمان وارد شود بلکه باید بر پافشاری و تحمل ما افزوده شود و به بهانه دین از آن فاصله نگیریم. اگر از دین جدا شدیم نه دنیا را داریم و نه آخرت را.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه گفت: مسائلی که در این هفته اتفاق افتاده یکی شهادت عمار یاسر، یار باوفای پیامبر و شخصیتی که جزو ۷ نفری بود که در مکه قبل از همه به اسلام گروید. زمان پیغمبر کنار او بود و بعد از پیغمبر از علی جدا نشد و در جنگ صفین از قهرمانان بود، اما در همین جنگ در ماه صفر به درجه رفیع شهادت رسید.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فتنه چند سال پیش در سال ۸۸ فرمودند کجایند عمارها. البته رهبر عزیز امروز همه عمار تو هستند. فکر نمی‌کنم در طول تاریخ هیچکس به این اندازه فدایی مثل رهبر داشته باشند. این‌ها که در جبهه‌ها به خاک غلطیده‌اند و خداوند سایه ایشان را از سر ما کم نکند. شما نه تنها در ایران بلکه در همه جهان عمارها دارید.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: همچنین در روز سه شنبه شهادت فرزند مجاهد و عالم امام، حضرت سید مصطفی خمینی است که حکومت بعث عراق به دستور آمریکا ایشان را به طرز مشکوکی از پای درآورد، اگر ایشان اکنون بود پهلوانی قوی برای انقلاب اسلامی بود. امام در مرگ و شهادت فرزندشان به همسرشان فرمودند صبر می‌کنیم برای خدا و از خدا پاداش می‌خواهیم.

این روزها بعضی از مجلس گله مند هستند

حجت الاسلام میردامادی گفت: اما نکاتی را لازم است خدمت شما تذکر بدهم. این روزها بعضی از مجلس گله مند هستند، البته نباید شخصیت بنیادهای انقلاب اسلامی تضعیف شود، اما باید از مجلس بخواهیم که مراقب باشید، اگر مردم به شما رای دادند رای به اسلام دادند نه به کسی که گاه در سخرانی‌ها حرف از ضد اسلام می‌زند.

وی افزود: این جمله را از مقام معظم رهبری ملاحظه کنید که می‌فرمایند «مجلس مستقل است خودش قانون بگذارد، فرض کنید مبارزه با تروریسم یا پولشویی است، مجلس رشید، عاقل و بالغ است و پشتوانه‌های کاری خیلی خوبی دارد، بنشینید قانون بگذارید. هیچ مشکلی هم ندارد و شرایط زیادی هم ندارد و همان کاری که خود شماها می‌خواهید بکنید در این قانون مندرج است، اما هیچ لزومی ندارد که ما برویم و چیزهایی که نمی‌دانیم ته آن چیست و حتی می‌دانیم که مشکلاتی هم دارد، به خاطر برخی جهات مثبت آن را قبول کنیم.» بر این اساس  رهبر انقلاب در ۳۰ ام خردادماه با مجلس اتمام حجت کردند که مراقب باشید از تصویب چیزهایی که مشکوک است پرهیز کنید.

مشکل این است که ارزش رای مرجع تقلید و استاد دانشگاه با فرد بی سواد و بیکار یکی است

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: در همین مجلس یک روز یکی از رفقا یک بخش از سخنرانی یکی از نمایندگان که البته مربوط به اصفهان نبود را نزد من آورد. الحمدالله نمایندگان استان اصفهان مردانه برابر هر انحرافی می‌ایستند هرچند مشکل ما اکثریت و اقلیت آرا است و این چیزی نیست که اکنون بشود در زمان ما حلش کرد، اما مسلم است در انتخاباتی که رای مرجع تقلید، استاد دانشگاه، یک شخصیت علمی با یک فرد بی سواد و بیکار یکی باشد اشکال وارد است، اما چاره‌ای هم نیست.

وی افزود: آن نماینده که خوشبختانه متعلق به اصفهان نبود همه چیز را زیر سوال برد و گفت عمده مشکلات ما امروز این است که ما لانه جاسوسی آمریکا را گرفتیم، چیزی که امام فرمودند انقلاب دوم است. ما انتظار داریم رییس محترم مجلس که از شخصیت‌های علمی و بزرگ است در اینگونه مواقع ساکت ننشینند. آنها باید بدانند کشور اسلامی است و مردم صدها هزار گل‌ خود را فدای انقلاب کردند. این معنی ندارد که با اتکا به رای مردم به هرکاری حتی مخالفت با ارزش‌های مردم اجازه پیدا کنید. بر این اساس باید رییس و نمایندگان مجلس عکس العمل نشان دهند، زیرا مجلس، مجلس اسلامی است و این‌ها روی دریایی از خون جوانان به مجلس رفته‌اند.

رفاقت با آمریکا عاقبت خوشی ندارد

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ایشان در یکی از قسمت‌های سخنرانی‌اش گفته است این ۸ سال جنگ و دفاع بی‌خود بود و ته آن یک کلمه قصد داشت بگوید که ما از ابتدا باید دست نوکری به دست آمریکا می دادیم تا بتوانیم از این طریق همه مشکلات را حل کنیم. در حالی که این‌ها نمی‌دانند وقتی کسی با آمریکا رفیق شد عاقبت خوشی ندارد. شیطان به انسان می‌گوید کافر شود و وقتی شد می‌گوید من از تو بیزارم.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه امروز شاهد توهین‌های رییس جمهور آمریکا به آل سعود هستیم خاطرنشان کرد: حتی رییس جمهور آمریکا این جمله را گفت و آقای سید حسن نصر الله نیز در صحبت‌هایش این جمله را تکرار کرد که گفت اگر دست من (رییس جمهور آمریکا) از سر شما برداشته شود شما در مقابل قدرت ایران ۱۲ ساعت بیشتر نمی‌توانید مقاومت کنید. ایران همه خاورمیانه را در ۱۲ ساعت تسلیم می‌کند. ملت ما مقابل شاهی که دنیا طرفدارش بود ایستاد.

متاسفانه غرور آرای مردم بسیاری از مسئولان را گرفته است

وی افزود: به این مغرور نشوید که آرای مردم شما را به اینجا رسانده است. بسیاری از مسئولان متاسفانه غرور آرای مردم آنها را گرفته است. توده مردم ایران اسلام و ولایت را می‌خواهند و مطمئن باشید اگر شما خواستید از این خط منحرف شوید ملت به شما مهلت نمی‌دهند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: این روزها دانشمندان و نخبگان خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان در عین حالی که بحث ایران اسلامی و الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را مطرح کردند که بسیار طرح جامعی است و امیدواریم دست‌اندرکاران امر این طرح را با قوت به پیش ببرند.

وی تأکید کرد: ایران امروز فقیر نیست؛ نه از نظر انسانی و نه از نظر اقتصادی بلکه شاید بزرگ‌ترین کشور دنیا از این نظرها باشد. ایرانی که در ابتدای جنگ نه موشک داشت و نه یک هواپیما، ببینید امروز چقدر پیشرفت کرده است. امروز این ایران به وسیله نخبگان و دانشمندان به مقامی رسیده است که رییس جمهور آمریکا اعتراف می‌کند ایران در ۱۲ ساعت می‌تواند کل خاور میانه را تصرف کند.

کد خبر 356414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.