نخبگان برای بهبود وضع کشور مشارکت کنند

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: نخبگان و فرهیختگان برای بهبود نابسمانی های اقتصادی و اجتماعی کشور با مدیران و مسئولان مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون،حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب برای مشارکت همه اقشار به ویژه نخبگان برای رفع مشکلات و تدوین برنامه چشم انداز اسلامی و ایرانی، اظهارکرد: نخبگان و فرهیختگان برای بهبود نابسمانی های اقتصادی و اجتماعی کشور با مدیران و مسوولان مشارکت کنند و نسبت به مشکلات و معضلات اجتماعی بی تفاوت نباشند.

وی افزود: با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اما برخی نابسمانی ها مانند مشکلات اقتصادی زیبنده و سزاوار این نظام و تلاش های آن نیست که برای خروج از مشکلات باید از ظرفیت های داخلی و راهکارهای افراد نخبه بهره ببریم تا اینکه به برنامه خارجی نیز نیاز نداشته باشیم.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه نابسمانی های داخلی نارضایتی ایجاد می کند، تصریح کرد: علاوه بر ارایه راهکار برای بهبود برنامه اقتصادی کشور به برخورد قاطعانه و نظارت های همه جانبه دستگاه های قضایی و نظارتی نیاز است تا اینکه بستر برای نارضایتی ها و فساد از بین برود.

وی ادامه داد: برخورد با احتکارکنندگان در سراسر کشور اقدامی به جا و به موقعی بود که توسط دستگاه های اجرایی و قضایی انجام شد و تداوم این اقدامات در برخورد با سایر مفسدان اقتصادی و اجتماعی که مایه ناامیدی برای جامعه هستند، ضرورت دارد.

حجت الاسلام رشیدیان همچنین با اشاره به سلطه دلار بر اقتصاد و صادرات، گفت: این سلطه گری و حاکمیت بر فعالیت های اقتصادی مایه خسارت برای جوامع مختلف بوده که اقدامات صورت گرفته برای کاهش قدرت دلار در مبادلات یک فرصت برای رشد اقتصادی خواهد بود.

وی مردم را بر همکاری با مسئولان در معرفی افراد سودجو اقتصادی توصیه کرد و یادآورشد: علاوه بر فعالیت نظارتی موثر دستگاه های اجرایی و نظارتی، به نظارت همگانی و ارایه گزارش به موقع از سوی مردم نیز لازم و باید مردم در مسایل اقتصادی کمک کنند.

امام جمعه تیران همکاری نخبگان و عموم مردم برای کاهش مشکلات اجتماعی را لازم و ضروری دانست و اذعان کرد: مردم وضعیت اقتصادی کشور و جنگ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را مورد دقت قرار دهند و برای پیروزی در این جنگ همکاری کنند.

وی به حادثه گروگان گیری نیروهای امنیتی اشاره کرد و گفت: دستگاه های امنیتی دقت و رصدی بیشتری در شرایط و مناطق خاص داشته باشند که دشمنان در بین نیروهای داخلی نفوذ پیدا نکنند و کسی از این نیروها به خاطر مسایل مالی فریب نخورد.

حجت الاسلام رشیدیان این حادثه را فرصتی برای انحراف افکار عمومی نسبت به شکست های پیاپی دشمنان دانست و اظهارکرد: شکست های پیاپی دشمنان به ویژه آمریکا مایه تخریب آن ها بوده که با چنین اقدامی قصد تحریم افکار عمومی را داشتند.

وی پول آل سعود، تجهیزات نظامی آمریکا و حمایت انگلیس را مایه چنین رخدادهایی دانست و گفت: دولت پاکستان در آزادی نیروهای نظامی ایران از دست گروگان گیرها همکاری کند و دستگاه های امنیتی و نظامی کشور نیز رصد و اقدامات اطلاعاتی خود را در مناطق مرزی افزایش دهد.

کد خبر 356413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.