قتل روزنامه‌نگار عربستانی، نمونه آشکار نقض حقوق بشر است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: کشته شدن روزنامه‌نگار عربستانی، نمونه آشکار نقض حقوق بشر و آزادی بیان است که بوسیله مدعیان حمایت از حقوق بشر، انجام شده است، اسلام با اینگونه اقدامات مخالف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با بیان اینکه وحدت رمز بقای جامعه اسلامی است، تصریح کرد: نفاق بدترین آسیب جهان اسلام است که تاکنون کشورهای اسلامی از این نظر آسیب‌های فراوانی متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه اسلامی وجود دارد به زودی به پایان می‌رسد، ولی در پایان کسانی که عملکرد مناسبی نداشتند و برای حفظ ارزش‌ها ایستادگی نکردند، شرمسار خواهند بود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حماسه بزرگی برای نمایش قدرت جهان اسلام و اقتدار مکتب تشیع است که زمینه گردهمایی دوستداران اهل بیت(ع) و حامیان عدالت و آزادی از سراسر جهان را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: هر سال انسان‌های آزادیخواه از ۴۰ کشور جهان با پای پیاده به سوی کربلا حرکت می‌کنند، این رویداد بزرگ و کم‌نظیر نشان می‌دهد عدالت و آزادی و ایثارگری همواره در همه جهان طرفداران زیادی دارد که باوجود همه تنگ‌نظری‌ها و محدودیت‌ها، باز هم دست از عقیده و مرام خود بر نمی‌دارند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان، تأکید کرد: همه افراد بویژه نخبگان برای صیانت از ارزش‌های والای انقلابی و دینی رسالت بزرگی بر عهده دارند که باید با همه توان برای انجام آن وارد صحنه شوند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه انقلاب اسلامی مانع دست اندازی بیگانگان بر منافع کشور شد، خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی از نخستین سال‌های بعد از پیروزی انقلاب آغاز شد و همچنان ادامه داد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی نمی‌تواند مانع تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی شود، اظهار کرد: وجود بی‌عدالتی و مشکلات اقتصادی در جامعه غیرقابل انکار است، اما نباید اجازه دهیم مطالبات مردمی به ابزاری در دست دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی، تبدیل شود.

وی با بیان اینکه محتکران دشمنان داخلی نظام هستند، تصریح کرد: کسانی که اقدام به احتکار مواد غذایی و اقلام ضروری مردم کرده‌اند یا در این شرایط با گران فروشی به دنبال دستیابی به سود بیشتر هستند، دشمنانی هستند که در داخل کشور با ضد انقلاب و آمریکا همکاری می‌کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه متأسفانه در بعضی موارد شاهد فراموشی ارزش‌های دینی و انقلابی هستیم، اظهار کرد: شهادت، علم‌آموزی، عدالت‌خواهی، اداره صحیح امور، نخبه پروری و خدمت رسانی به مردم ارزش‌های متعالی انقلاب و اسلام هستند که نباید اجازه دهیم معضلات اقتصادی باعث فراموشی آن‌ها شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه دشمنان همه توان خود را برای اعمال سخت‌ترین حملات علیه مردم و نظام اسلامی ایران بکار گرفته‌اند، تأکید کرد: کشته شدن روزنامه‌نگارعربستانی، نمونه آشکار نقض حقوق بشر و آزادی بیان است که بوسیله مدعیان حمایت از حقوق بشر، انجام شده است، مجرمان این جنایت قصد دارند با پرداخت و پول و هزینه کردن در بخش‌های مختلف، بر این جنایت سرپوش بگذارند، در حالی که اسلام با اینگونه اقدامات مخالف است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج رویحه یأس و ناامیدی است، خاطرنشان کرد: سخنوران و کسانی که امکانی برای سخن گفتن با مردم دارند از موضع قدرت سخن بگویند و مردم را به آینده امیدوار کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریست است، تأکید کرد: مستشاران نظامی ایران به دعوت رهبران کشورهای عراق و سوریه و لبنان برای مقابله با ترویست وارد این کشورها شده‌اند، اما کشورهایی که حامی تروریست هستند قصد دارند با تبلیغات گسترده رسانه‌ای حقیقت را به گونه دیگری جلوه دهند.

کد خبر 356410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.