دو ماه در یک آسمان!

شب‌های مهتابی شهر چنگدو در کشور چین، احتمالا تا سال ۲۰۲۰ با دو ماه روشن خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهری چنگدو اعلام کردند که به زودی یک ماه مصنوعی می‌سازند که تا سال ۲۰۲۰ در آسمان  استان سیچوان مستقر خواهد شد. این ماه دوم که به منظور تکمیل رسالت ماه فعلی در روشن کردن شب‌های زمین ساخته خواهد شد و تا هشت برابر روشن‌تر از ماه طبیعی خواهد بود، می‌تواند با نور خود تا شعاع بیش از  ۸۰ کیلومتر را پوشش دهد. هدف از ایجاد این ماه مصنوعی صرفه‌جویی در هزینه‌های برق مصرفی چراغ‌های خیابان‌ها است.

همچنین Asia Times در این باره نوشت: "هر چند ماه طبیعی در سراسر کره زمین قابل رویت و نور آن روشنایی بخش همه نقاط دنیا است ولی این ماه مصنوعی تنها آسمان شهر چنگدو را روشن می‌کند. البته این ماه در سراسر چین و حتی در خارج از این کشور قابل مشاهده است که مسافت موردنظر بستگی به ارتفاع، اندازه، حجم و میزان روشنایی آن دارد."

البته بنا بر گزارشات New York Times این نخستین بار نیست که کشوری قصد دارد برای ماه طبیعی رقیب بسازد. در دهه ۱۹۹۰ نیز روسیه با راه اندازی یک سیستم انعکاس خورشیدی (آینه فضایی) که انتظار می‌رفت نوری معادل با سه تا پنج ماه کامل را تولید کند و مسافتی معادل با پنج کیلومتر را پوشش دهد، پروژه مشابهی را به نمایش گذاشت که با شکست مواجه شد. همچنین دومین پروژه ناکام روسیه در راه استقرار "آینه فضایی" قبل از پرتاب شدن آن به بیرون از زمین در سال ۱۹۹۹ شکست خورد.

کد خبر 356391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan DE ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    0 0
    جالب بود
  • فاطمه دهقان IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    0 0
    مچکر از اطلاعات آموزنده شما و تشکر از خانم زمانی خبرنگار عزیز خدا قوت