۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
پایان سفر به قطب شمال

آیین اختتامیه گالری عکس "سفر به قطب شمال" با حضور رئیس سازمان اکو و رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین اختتامیه گالری عکس "سفر به قطب شمال" شب گذشته _پنجشنبه ۲۶ مهرماه_ در گالری کتابخانه مرکزی اصفهان واقع در خیابان باغ گلدسته با حضور رئیس سازمان اکو و رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

فائزه علیخانی که خالق آثار این گالری است، دختری هجده ساله است که همراه با خانواده خود به سفری در قطب شمال رفته و عکس های این سفر را در گالری کتابخانه مرکزی به نمایش گذاشته بود. خودش می گوید این عکس ها را برای دلش و این که عظمت خداوند را در این عکس ها به اشتراک بگذارد گرفته است.فکر می کند عظمت خداوند در قطب شمال بیشتر از هرجای دیگری پیدا بود و در تمام سفرش به این موضوع فکر می کرده...

این عکاس جوان می گوید: در این گالری ۱۵۰ عکس را به نمایش گذاشته است و در هیچ کدامشان از تکنیک خاصی استفاده نکرده است.

در این آیین محمد مهدی مظاهری رییس سازمان اکو استان اصفهان اظهار کرد: برای نخستین بار است که چنین اقدامی در سطح حرفه ای انجام می‌شود. در منطقه تمدنی اکو با جمعیتی بالغ بر چهارصد میلیون در ده کشور، ایران نیز عضو موسس کشور اکو است. یکی از المان های اصلی دیپلماسی عمومی و فرهنگی هنر است. از المان های اصلی هنر هم تصویرگری، فیلم برداری و نقاشی است که در اقتصاد خلاق در دنیا به عنوان صنعت از آن یاد می‌شود، بنا بر این آثار هنری می تواند منجر به درآمدزایی اقتصادی شود.

وی افزود: این آثار قرار است در تهران نیز به نمایش در بیایید. در تهران مورد بازدید دیپلمات های مستقر در تهران قرار می‌گیرد. ایران به عنوان یک کشور میزبان، عضو و موسس اکو از این که یک بانوی ایرانی جوان برای نخستین بار این اتفاق را رقم زد، خوشحال و خرسند است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری، رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در این آیین اظهار کرد: از دیدار این نمایشگاه خیلی خوشحال شدم.شاید کمتر کسی باور کند یک بانوی ایرانی با نگاهی کاملا دینی و ملی با یک جمع از عکاسان جهان به قطب شمال سفر می کند و در نقطه صفر کره زمین به عکاسی می پردازد و عکس های خوبی خلق می کند.

وی افزود: اصفهان در همه زمینه ها از جمله عکس از استان های توانمند است. عکس می تواند در تبلیغات نقش خوبی را ایفا کند و دستمایه ارزشمندی برای بسیاری از آثار فرهنگی و هنری باشد. وجود این نوع هنرمندان جسور برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. سفر به قطب شمال برای یک بانوی ایرانی همراه جمعی از هنرمندان دنیا نشان از جسارت و علاقه به هنر است.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حمایتی وزارت ارشاد از این نوع ایده ها گفت: حمایت به دو دسته تقسیم می شود ، در حمایت مالی و مادی اگر امکان باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متکفل دولت موظف به حمایت از هنرمندان است. بالاتر از حمایت های مادی، حمایت های معنوی است.

حجت الاسلام انصاری افزود: تصور می کنم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از گذشته تا کنون ثابت کرده است که هرگاه هنرمندان حرفه ای به ویژه امثال این عکاس جسور و حرفه ای که توانایی انجام کاری را دارند که دیگران نمی توانند انجام دهند حمایت می کند و با آن ها ارتباط می گیرد. اگر این هنرمند بخواهد این نمایشگاه را دایر کند، هر کمکی از دست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بیایید دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر 356385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.