رسانه ها تاثیر مهمی در یک جامعه دارند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رسانه‌ها تاثیر مهمی در سمت و سوی یک جامعه دارند و یک فیلم می‌تواند موجب تشویق خیرین به بخش سلامت باشد و نقش آن بسیار مهم و ضروری‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اختتامیه اولین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت اظهار کرد: خوشحال و خرسندیم در اصفهان که پایتخت فرهنگ و هنر ایران است اولین دوره این جشنواره به بهترین نحو برگزار شد.

وی در خصوص نقش خیرین در کشور و این جشنواره عنوان کرد: خیرین تا به حال تلاش گسترده‌ای در حوزه بهداشت و درمان انجام داده‌اند که امیدواریم ادامه دار و حتی بیشتر نیز شود زیرا حوزه سلامت بسیار مهم است و نکته مهم این است که نگذاریم مردم مریض شوند زیرا هزینه بر است.

شهریاری با اشاره به اینکه نباید بگذاریم مردم بیمار شوند زیرا درمان از پیشگیری هزینه بر تر است، افزود: حوزه سلامت حوزه‌ای است که نقش خیرین در آن بسیار مهم و پررنگ است و باید خیرین مردم به آن کمک کنند که یکی از راه های این کمک ها پژوهش است که باید بیش از پیش صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در سال های گذشته کمک خیرین بسیار خوب و موثر بود اما مشکل آن این بود که بیشتر به حوزه سخت افزاری پرداخته می‌شد و برگزاری این جشنواره که رویدادی نرم افزارانه به حساب می‌آید بسیار خوب و موثر است.

وی با بیان اینکه فیلم های منتخب در رسانه ملی پخش می‌شوند، گفت: طی گفت‌وگویی که با صدا و سیما انجام شد مقرر شد فیلم های منتخب این دوره از رسانه ملی پخش شوند. رسانه‌ها تاثیر مهمی در سمت و سوی یک جامعه دارند و یک فیلم می‌تواند موجب تشویق خیرین به بخش سلامت باشد و نقش آن بسیار مهم و ضروری‌ است.

رئیس مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اهمیت حضور بانوان در حوزه خیرین بهداشت گفت: در سایر شهر های کشور شاهد حضور کثیر بانوان در حوزه خیرین هستیم اما این موضوع در اصفهان کمی کمرنگ تر است و باید به آن پرداخته شود زیرا بانوان موتور محرک آقایان در این موضوعات هستند و از همین جهت اهمیت بالایی دارند.

وی در ادامه با اشاره به نقش سخنان نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه می‌تواند مشوق هنرمندان باشد و هنرمندان مشوق مردم برای حوزه سلامت که باید به آن پرداخته شود.

شهریاری در پایان سخنانش در خصوص سایر موضوعات موثر در سلامت عنوان کرد: مسائل معنوی نقش مهمی در سلامت دارد و به آن کمک می‌کند که باید در کنار تغذیه سلامت برای پیشگیری باشد.

مشکلات مردم ازغذای فکری اشتباه است

در ادامه این مراسم طاهره چنگیز  اظهار کرد: سلام مسئله‌ای مهم است که فقط یک کلمه نیست بلکه یک فرهنگ است و در واقعیت نامی از خداست که باید از آن یاد کرد که کسانی که وارد حوزه سلامت می‌شوند در واقعیت سلام می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: هنرمندان نیز با هنر و نغمه زیبای خود این سلام را نشر می‌دهند و این به سلام زیبایی می‌بخشد و باید بیشتر شود زیرا معتقدم جامعه نیازمند توسعه و اشاعه سلام است و کار هنرمندان و خیرین شروع این توسعه است.

وی در ادامه با اشاره به نقش فیلم‌ها در افکار عمومی گفت: غذای فکری همان فیلمی است که میبنیم و اکثر مشکلات ما نشأت گرفته از اشکال همین غذای فکری است که این جشنواره سعی دارد این غذا را تصحیح کند.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم کار خوبی که آغاز شده به این جشنواره ختم نشود و شروعی برای همه کار های خیر باشد و هنرمندان در این مسیر کار خود را ادامه بدهند.

کد خبر 356383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.