بیمه ایران جایگزین بیمه آتیه‌سازان بازنشستگان می شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با توجه به برخی مشکلات بیمه آتیه سازان، در صدد هستیم برای بازنشستگان بیمه ایران را جایگزین بیمه آتیه‌سازان حافظ کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمشید تقی‌زاده در نشست هم اندیشی مدیر عامل صندوق بازنشستگی با روسای کانون‌های بازنشستگی استان اصفهان پیش از ظهر امروز (پنجشنبه)، اظهار کرد: ۹۵.۵درصد از بازنشستگان کشور کمتر از سه میلیون تومان حقوق می گیرند و قدرت خرید این قشر از جامعه کاهش ۷۰ درصدی داشته است بنابراین مسائل بازنشستگان نیازمند نگاه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: تاکنون پنج هزار میلیارد تومان از این مقدار تأمین شده است، حقوق سه درصد از یک میلیون و چهارصد هزار نفر بازنشسته کشور، ۹۵۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر به  یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ما در قبال این قشر آسیب پذیر مسئول هستیم، تاکید کرد: باید در بودجه سال ۹۸ برای صندوق بازنشستگان ۱۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

تقی زاده اضافه کرد:  ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بازنشستگان کشور مشمول بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

وی از راه اندازی سامانه ای برای به کارگیری فرزندان بازنشستگان با توجه به حجم فرزندان بیکاراین قشر خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۳۹ نفر از فرزندان بازنشستگان در این سامانه ثبت نام کرده اند، این سایت غیر از این افراد ورودی دیگری نخواهد داشت و اولویت استخدام نیز با آنها خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تاسیس شهرک سلامتی برای تامین نیاز های درمانی، بهداشتی، تفریحی، ورزشی، رفاهی و ... بازنشستگان در استان اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار هکتار زمین در استان اصفهان برای این اقدام نیاز است.

تقی زاده با اشاره به مراسم کلنگ زنی خانه امید بازنشستگان در اصفهان، گفت: اصفهان باید جزء اولین استان هایی بود که در آن خانه امید بازنشستگان ساخته می شود و اکنون دیر است اما امروز نیز باید کلنگ مکانی زده شود که در شأن و منزلت بازنشستگان استان اصفهان باشد.

کد خبر 356342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.