تخصیص ۱۹.۵ میلیارد تومان برای حوزه آبخیزداری در سمیرم

سمیرم- استاندار اصفهان گفت: در صورتی که مردم به سمت اجرای طرح های گلخانه ای حرکت کنند، حداقل نیمی از هزینه آن را به صورت کمک های بلاعوض خواهیم پرداخت.

محسن مهر علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، با اشاره به گستردگی خشکسالی در شهرستان سمیرم اظهار کرد: با توجه به بحران خشکسالی استان اصفهان باید به سمت تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کم آبی همچون گل محمدی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که مردم به سمت اجرای طرح های گلخانه ای حرکت کنند، حداقل نیمی از هزینه آن را به صورت کمک های بلاعوض و بخش دیگر هزینه های آن را به صورت وام های شش درصد تامین خواهیم کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به کمبود منابع آبی تاکید کرد: در رابطه با کشت گیاهان دارویی نیز همانند طرح های گلخانه ای و هر آنچه که به معیشت مردم مربوط باشد به همین صورت اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به بحث گردشگری در شهرستان سمیرم تصریح کرد: در حوزه گردشگری سرمایه گذاران فعال در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده اند که این موضوع بسیار ارزشمند بوده، در منطقه گردشگری قره قاچ باید موضوع سد آن به زودی برطرف شود که مکاتبات آن با تهران به زودی انجام خواهد گرفت.

مهرعلیزاده با اشاره به تصمیمات گرفته شده در زمینه خطوط انتقال آب و احیاء قنوات به ویژه در موضوع آب خیزداری گفت: اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای رسیدگی به این موضوعات اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مشکلات اساسی موجود در شهرستان با توجه به خشکسالی های اخیر تصریح کرد: هفت و نیم میلیارد تومان نیز برای موضوعات مختلف مربوطه اختصاص داده شده که این مبلغ افزون بر بودجه مصوب شهرستان است.

استاندار اصفهان با اشاره به شهر حنا از توابع شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: جهت کاشت دیم به کشاورزان این منطقه بذر به صورت هدیه، اما نه کاملا رایگان در اختیار مردم قرار داده می شود.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: مقرر شده تا بیش از پیش در زمینه صنایع مربوط به کشاورزی و سیب اقداماتی صورت بگیرد تا به ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان کمک شود.

کد خبر 356341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.