احداث خیابان پوریای ولی در دل بافت فرسوده منطقه ۷

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه آزادسازی و خیابان‌سازی خیابان پوریای ولی حدفاصل اشراق تا میدان کویتی‌پور انجام شده است؛ گفت: با توجه به اینکه بخشی از این خیابان در بافت فرسوده واقع شده است احداث این خیابان‌ها می‌تواند جرقه‌ای برای نوسازی بافت فرسوده باشد.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر شاطوری با بیان اینکه بیشترین دغدغه مردم منطقه، مسائل عمرانی و آسفالت معابر است، اظهار کرد: منطقه هفت، یکی از مناطقی است که بیشترین سطح معابر را در میان مناطق شهری به خود اختصاص داده است. ۱۷۰ هکتار از ۳۸۰ هکتار محدوده منطقه هفت، فرسوده است که در منطقه جنوب چمران قرار دارد و قدمتی حدود ۵۰ ساله دارد. طبیعی است آسفالت این منطقه کیفیت خود را از دست داده و بودجه منطقه نیز بودجه محدودی است بنابراین باید این اعتبار را مدیریت کرده و بر اساس اولویت‌بندی گذرها را آسفالت کنیم.

وی ادامه داد: طی دو تا سه سال گذشته هزینه بسیاری صرف آسفالت شده چرا که خواسته تعداد بسیار زیادی از شهروندان منطقه بوده است با این وجود مطالبات در این بخش زیاد است که برای تحقق آن‌ها تلاش خواهیم کرد. 

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به نوسازی بافت فرسوده در منطقه افزود: با همکاری دفتر تسهیل‌گری و نوسازی بافت فرسوده در منطقه، مذاکراتی با پیمانکار برای نوسازی بافت و تجمیع لکه‌ها صورت گرفته و این دفتر با وکالت مردم بافت را نوسازی کرده و در اختیار مالکان قرار می‌دهد. 

شاطوری گفت: آزادسازی و خیابان‌سازی خیابان پوریای ولی حدفاصل اشراق تا میدان کویتی پور انجام شده است که به دنبال پیاده‌روسازی آن هستیم. با توجه به اینکه بخشی از این خیابان در بافت فرسوده واقع شده است این خیابان‌ها می‌تواند جرقه‌ای برای نوسازی بافت فرسوده باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه ورزشی- فرهنگی و فضای سبز واقع در خیابان گلستان به مساحت ۱۷ هزار مترمربع که حدود ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه پیاده‌روسازی خیابان کاوه از میدان شهدا تا پل چمران که مراحل نهایی خود را سپری می‌کند از دیگر پروژه‌های منطقه هفت شهرداری اصفهان است.   

 

کد خبر 356326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.