راه اندازی پارک فرهنگ و هنر در اصفهان

سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر از راه اندازی پارک فرهنگ و هنر در اصفهان خبر داد.

صالح غائی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با افتتاح رسمی مرکز در خرداد ۹۴، اظهار کرد: پایان سال ۹۲ توافق نامه‌ای سه جانبه بین معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه هنر اصفهان و شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان منعقد شد و راه اندازی مرکز رشد هنر کلید خورد.

وی افزود: در طول سال ۹۳ اقدامات اجرایی توسط دانشگاه هنر اصفهان و شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شد و در انتهای سال ۹۳ و قبل از افتتاح رسمی مرکز، هسته‌ها و شرکت‌های دارای شرایط لازم پذیرفته شدند و مرکز رشد قبل از افتتاحیه فعال بود.

سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر در رابطه با اینکه چه شرکت‌هایی در مرکز فعالیت می‌کنند، اشاره کرد: ۲۰ شرکت و ۱۱ هسته در دوره‌ی رشد و رشد مقدماتی هستند و در تمامی حوزه‌های صنایع فرهنگی و صنایع خلاق همچون گردشگری، معماری، صنایع دستی و جلوه‌های ویژه (کامپیوتری وسینمایی و انیمیشن) وتولید محتوای رسانه‌ای و شهرسازی فعالیت می‌کنند. همچنین ۱۰۰ نفر به صورت تمام وقت و ۸۰ نفر به صورت پاره وقت در شرکت‌ها و هسته‌ها مشغول به کار هستند.

غائی اضافه کرد: همه شرکت‌ها در مرکز هستند، اما بعضی شرکت‌ها بعد از استقلال در مرکز رشد می‌توانند به مکان‌هایی که متعلق به شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هستند، منتقل شوند. تاکنون سه در سیتی سنتر مستقر شدند ولی کماکان جزو آمارها و شبکه کاری مرکز تخصصی هنر هستند.

وی در رابطه با دوره‌های مرکز خاطرنشان کرد: هسته‌ها دوره رشد مقدماتی را در شش ماه طی می‌کنند و به گونه‌ای در دوران جنینی و اولیه به سر می‌برند و هنوز شخصیت حقوقی و ثبت ندارند. در این مرحله تیم کاری و ایده‌های محوری تکمیل می‌شود و کسب و کاری جدی و قوی تدوین می‌کنند و در انتها ثبت شرکت انجام می‌شود و ماهیت حقوقی بدست می‌آورند. در دوره رشد که دوره‌ای سه ساله است، هسته‌هایی که تبدیل به شرکت شده‌اند توانسته‌اند به جایگاه تجاری و ارائه محصول برسند.

سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر افزود: مرکز رشد تخصصی هنر از ایده‌هایی حمایت می‌کند که یک مسئله‌ تجاری را در بازار حل کرده و به واسطه این به ارائه‌ محصول و کارافرینی به صورت دامنه دار و پایدار و مدت دار برسند.

غائی در پاسخ به این سؤال که چه افرادی می‌توانند شرکت تأسیس کنند، تصریح کرد: مرکز رشد، همه جامعه هنری اصفهان را دربرمی گیرد و محدودیتی نداریم. بیش از ۶۰ درصد پذیرش‌ها و نیروهای انسانی خارج از مجموعه هنری اصفهان هستند.

وی اضافه کرد: برای تیم‌ها ملاحظاتی در نظر گرفته می‌شود و باید حداقل دو نفر عضو تمام وقت با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه ایده محوری حضور داشته باشند.

سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر در خصوص برنامه آینده‌ مرکز ادامه داد: تأسیس پارک فرهنگ و هنر اصفهان یک مرحله بالاتر از مرکز رشد است و ظرفیتی بزرگ ایجاد می‌کند، همچنین جاذبه‌ گردشگری برای اصفهان محسوب می‌شود. این پارک می‌تواند بازار بزرگی برای ارائه و خرید محصولات فرهنگی باشد.

غائی خاطرنشان کرد: مشورت‌هایی را در فازهای مطالعاتی با طرف‌های خارجی فرانسه و اسپانیا انجام دادیم که به تأسیس یک پروژه ملی خواهد انجامید. همچنین فروشگاهی از محصولات فارغ التحصیلان دانشگاه هنر اصفهان و هسته‌های مستقر مرکز مستقر خواهد شد که متولی آن مرکز کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان است.

کد خبر 356313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.